loading...

وبلاگ تعمیر لوازم خانگی

دستگاه های آبسردکن دستگاه هایی میباشند که با توجه به جایگاه هایی که قرار میباشد مورد استفاده قرار بگیرند و وظایفی که داشته باشند تحت کنترل سیستم های کنترل خاص و متشکل از بخش هایی خاص در ابعاد و گنجایش

حسن بازدید : 140 یکشنبه 03 مرداد 1400 نظرات (0)

دستگاه های آبسردکن دستگاه هایی میباشند که با توجه به جایگاه هایی که قرار میباشد مورد استفاده قرار بگیرند و وظایفی که داشته باشند تحت کنترل سیستم های کنترل خاص و متشکل از بخش هایی خاص در ابعاد و گنجایش های مختلف میباشند ممکن است  شما با قطعه ی پر اهمیتی به نام ترموستات در آبسردکن ها آشناییت نداشته نباشید پس توصیه ما به شما خواندن مقاله زیر  است که در رابطه با آشنایی با روش تنظیم کردن ترموستات آبسردکن میباشد.

فهرست این مقاله
انواع مدل  آبسردکن ها از جهت نوع سیستم کنترل
اهمیت  ترموستات در دستگاه آبسردکن
آموزش نحوه تنظیم کردن ترموستات آبسردکن
نتیجه گیری از نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

انواع  مدل های آبسردکن ها از نظر مدل سیستم کنترل

آبسردکن ها از نظر سیستمی که تحت کنترل آن میباشند به انواع متنوعی تقسیم بندی شده اند که درادامه مقاله  انواع مدل های  آبسردکن ها از جهت نوع سیستم کنترل را برای شما بررسی میکنیم:

آبسردکن های دیجیتال همانطور که از نامشان پیدا میباشد دارنده ی  مدارهایی برای کنترل دماهای مربوط به سرما و گرمای آب میباشند که البته در زمان اولین راه اندازی تنظیمات را خودمان به صورت دستی میکنید و بعد از آن دستگاه به صورت اتومات بر حسب تنظیمات انجام شده فعالیت میکند.
آبسردکن های از نوع مولی که هیچ برد الکترونیکی را  ندارند و فقط توسط اجزای مکانیکی داخلشان تحت کنترل هستند.در این دستگاه ها کنترل دمای آب سرد توسط ترموستات انجام میگیرد که رنج های مختلفی از دما را دارا نیستند. در حقیقت میتوانید این قطعه را یک قطعه برای بروز حساسیت به دما به حساب میاید.
که مسئولیت این قطعه با توجه به تنظیمات انجام شده قطع و وصل شدن فعالیت دستگاه میباشد. 

اهمیت  ترموستات در دستگاه آبسردکن

ترموستات قطعه ای میباشد  دورن آب سرد کن ها قرار داردکه با روشن و خاموش شدن به قطع و وصل کردن دستگاه آبسردکن برای ما شروع به کار کمک میکند به این ترتیب که تایمی که ترموستات دستور قطع شدن را میدهد دستگاه شما آب را در دمای مطلوب نگه میدارد و با دستور مجدد ترموستات برای روشن و فعال شدن تغییر در دمای آب شروع میشود تا آب را به دمای تعیین شده بیاورد. درحقیقت وظیفه ترموستات در دستگاه آبسرد کن کنترل دمای آب میباشد. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانید به سایت خدمات اینترنتی تعمیر لوازم برقی منزل مراجعه نمایید.

آموزش نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

به دلیل تنظیم دمای آب آبسرد کن به آموزش نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن پرداخته ایم:

پس از خریداری و راه اندازی آبسردکن و گذاشتن مخزن آب در آبسرد کن نوبت روشن کردن میشود.
حتما  در این زمان آب نمیتواند تا هر زمان که ادامه دارد سرد و یا گرم بشود  ودر نتیجه نیاز به یک قطعه برای کنترل این بالا رفتن و یا پایین آمدن دمای آب دارد.
قطعه ای که تنظیم دمای آب را در آبسردکن ها وظیفه ترموستات است.
در هنگامی که دستگاه در حال انجام فعالیت به موجب بالا بردن دمای آب و یا پایین آوردن و خنک کردن دمای آب میباشد ترموستات کاری نمیکند.
اما دقیقا با رسیدن دمای آب به درجه ای که مشخص شده میباشد ترموستات دستور قطع کردن فعالیت آبسردکن را صادر میکند و بعد از پایین آمدن دما و گرم شدن آب دوباره ترموستات این دستور را صادر میکند، و تمام مدتی که آبسرد کن در حال کارمیباشد این چرخه مدام تکرارخواهد شد.

نتیجه گیری از نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

در تنظیم ترموستات آبسردکن حتما  باید دمای دقیق را در نظر بگیرید چون  اگر این دما به درستی مشخص نشده باشد ترموستات شما نیز فعالیت نخواهد کرد و درنتیجه دستگاه شما با ایراد روبه رو خواهد شد چونکه  ترموستات با توجه به دمایی که شما برای آن تنظیم کرده اید اقدام به قطع و وصل کردن فعالیت دستگاه میکند و در صورت بروز  اختلال در فعالیت آن علاوه بر نامطلوب بودن آبی که ازآن میل میکنید امکان دارد به علت  زیادشدندما یا بیش از حد کم آمدن باعث یخ زدگی و یا داغ شدن دستگاه آبسردکن شما میشود.پس بهترمیباشدبا رعایت دقیق مواردی که در مقاله بالا برای شما آوردیم در انجام این کار دقت کافی را داشته باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 68
  • بازدید سال : 3,152
  • بازدید کلی : 18,021