loading...

وبلاگ تعمیر لوازم خانگی

حسن بازدید : 36 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

گاهی اوقات متوجه مشکلاتی در یخچال فریزر خود میشوید که موجب میشود شما اقدام به تعمیر دستگاه کنید.شاید مشکلات پیش آمده برای یخچال مشکلاتی ساده باشند که با مطالعه راهنمایی هایی که در آی.پی امداد برای شما آورده ایم حل شوند.در اینجا به بررسی های اولیه دستگاه قبل از تماس با نمایندگی تعمیرات یخچال برند خود مانند نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ , نمایندگی تعمیرات یخچال جنرال الکتریک و یا نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی تماس بگیرید.

نمایندگى تعمیرات یخچال سامسونگنمایندگى تعمیرات یخچال الجىنمایندگى تعمیرات یخچال جنرال الکتریک

تشخیص سوختگی یخچال 

ابتدا باید همه ی سیم های خروجی از یخچال را بررسی نمایید.بررسی کنید که سیم برق دستگاه به درستی وصل شده باشد. در صورت لزوم یخچال را از برق بکشید و مجدد و به درستی به برق متصل کنید. کابل برق یخچال را به منظور اطمینان از سلامت آن بررسی کنید.

پس از بررسی سیم های یخچال پریز برقی که دستگاه به آن متصل است و یا سیم رابط را بررسی نمایید گاهی ممکن است مشکل از این دو باشد.برای اینکار میتوانید از یک دستگاه برقی کوچک استفاده کرده آن را به پریز و رابط مورد نظر متصل کنید اگر دستگاه روشن شد دلیل مشکل مشخص میشود.اگر میتوانید سعی کنید دستگاه را به پریز دیگری متصل نمایید با این کار میز میتوانید از سلامت دستگاه اطمینان حاصل کنید.

سعی کنید یخچال را برای مدت کوتاهی به عنوان مثال ۱۵ دقیقه خاموش کنید و خاموش نگه دارید سپس دستگاه را روشن کنید با این کار یخچال ری استارت شده و ممکن است مشکل آن برطرف شود.

دلیل خنک نکردن یخچال

دما سنج کوچکی را در یخچال قرار دهید که مطمئن شوید دمای داخل یخچال گرم است .گاهی ممکن است دلیل این امر معیوب بودن لاستیک دور درب یخچال باشد.اگر اینگونه باشد درب یخچال به درستی بسته نمیشود و سرما از فضای داخل یخچال خارج میشود.برای بررسی این امر از یک کاغذ استفاده نمایید.یک ورق کاغذ را بین درب قرار دهید و درب را ببندید سپس سعی کنید کاغذ را از بین درب بیرون بکشید اگر کاغذ به راحتی بیرون آمد لاستیکی دور درب مشکل دارد و باید تعویض شود.(باید بدانید دما باید بین ۳۷ تا ۴۰ درجه فارنهایت (۳-۴ درجه سانتیگراد) برای یخچال و فریزر بین ۰-۵ درجه فارنهایت (-۱۵ تا -۱۸ درجه سانتیگراد) تنظیم شود.)

فاصله یخچال با اطراف باید مناسب باشد زیرا هوا باید جریان پیدا کند.یک فاصله مناسب ۳ اینچ (۷۶.۲ میلیمتر) در اطراف دو طرف دستگاه است .

لوله های پشتی دستگاه را بررسی نمایید اگر آن ها را گردگیری نکنید از جریان درست هوا در اطراف دستگاه جلوگیری کرده و موجب خنک نکردن دستگاه میشود.باید بدانید که لوله های پشتی یخچال حداقل سالی یکبار باید تمیز شوند.

اگر توانایی و دانش کافی از تعمیرات دارید برق اجزای یخچال را آزمایش کنید. برای آزمایش جریان برق اجزای مختلف یخچال از یک مولتی متر استفاده کنید. این اجزا شامل سوئیچ های درب، بخاری برقی و تایمر و فن تبخیر کننده می باشد. اگر هر کدام از این قسمت ها معیوب شده باشند، مشکل خنک نکردن یخچال پیش می آید.

علت اتومات نکردن یخچال

یک روز صبر کنید تا ببینید آیا مشکل خود به خود حل می شود. عوامل متعددی می تواند موجب شود یخچال شما اتومات نکند.بیشتر این عوامل نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای برای حل مشکل دارند که در زیر آن ها را نام برده ایم:

 

میتواند لوله بلو از جای خود خارج شده باشد .

ترموستات تنظیم نیست .

سیستم دیفراست دائم درمدار است .

لاستیک دور درب خراب است .

یخچال شارژ  گاز نیاز دارد .

فن یخچال خراب است .

مقدار برفک در اواپراتور بسیار زیاد است .

یا هر چیز دیگری که باعث سرما آوردن میشود .

محتوای پیشنهادی: چرا یخچال زیادی سرد می کند؟

نشتی آب از یخچال

ابتدا باید یخساز دستگاه را بررسی نمایید که دچار شکستگی و یا گرفتگی نشده باشد .زیرا در این صورت آب از فضای داخل یخچال نشتی پیدا میکند.

دومین موردی که باید بررسی شود گرفتگی لوله های آب یخچال است که اگز آسیب دیده باشند و یا دچار گرفتگی شده باشند نشتی آب یخچال فریزر را در پی خواهد داشت.

فیلتر آب یخچال را نیز چک کنید و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.اگر فیلتر معیوب شده باشد باید تعویض گردد برای تعویض فیلتر اب یخچال میتوانید از نمایندگی تعمیرات یخچال خود کمک بخواهید.

توجه :باید بدانید که برای حل مشکل نشی آب از یخچال ابتدا باید دستگاه را از برق کشیده سپس با توجه به دفترچه راهنمای یخچال خود پنل پایینی دستگاه را از یخچال جدا کنید.سپس لوله خروجی آب از یخچال را درون یک سطل قرار دهید.اگر لوله دچار یخ زدگی شده باشد سعی کنید این یخ زدگی را با استفاده از یک شوار رفع کنید در غیر این صورت سعی در رفع گرفتگی آن کنید اما قل از این کار بررسی نمایید که سرتاسر لوله سالم باشد و دچار پارگی نشده باشد.

 

توجه : باید توجه داشته باشید که قبل از اقدام به رفع مشکلات دستگاه باید مواد غذایی داخل آن را بیرون آورید.

 

 توجه : برای تعمیر یخچال خود از تعمیرگاه مجاز یخچال آی.پی امداد بهره مند شوید .

منبع:

https://www.majalesalamat.com/advertorial/ipemdad/

حسن بازدید : 37 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

یخچال ساید بای ساید یکی از ملزومات هر آشپزخانه برای افرادی هست که به دنبال یک یخچال بزرگ برای ذخیره کردن مواد غذایی خود هستند. در حال حاضر ال.جی یکی از بهترین برندهای تولید کننده یخچال ساید بای ساید است. بیشتر افراد  قبل از خرید یخچال ساید بای ساید نسبت به مدل ، رنگ و تکنولوژی به کار رفته در آن وسواس زیادی نشان می­دهند. اما متاسفانه بعد از خرید نسبت به سرویس و تعمیر یخچال ساید بای ساید ال جی توجه لازم را ندارند.

نحوه تماس با نمایندگی مرکزی تعمیرات ساید بای ساید الجی در تهران به شرح زیر میباشد:

ابتدا با نزدیکترین شعبه خدمات تعمیر ساید بای ساید ال جی در تهران تماس حاصل نمایید.
همچنین میتوانید به ثبت درخواست آنلاین در سایت بپردازید.
بعد از تماس مشخصات شما ثبت میگردد.
نام تعمیرکار ساید بای ساید ال جی و کد اشتراک به همرا شما پیامک میشود.
تکنسین مربوطه در همان روز برای ارائه خدمات با استفاده از قطعات فابریک در محل شما حاضر میشود.
بعد از رفع مشکل ، به شما فاکتور و ضمانتنامه رسمی تقدیم میگردد.
در نهایت از شما نسبت به نحوه عملکرد تکنسین نظر سنجی میشود و هرگونه انتقادی را سرلوحه کار خود قرار میدهیم.

حسن بازدید : 34 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

 

در هنگام خریدن بعد از انتخاب برند مناسب و ظرفیت ماشین ظرفشویی، حتماً به موارد زیر توجه داشته باشید:

داشتن فیلتر آب

یکی از مشکلاتی که خانم ها با آن مواجه می شوند، ماندن لکه روی ظروف است. بنابراین در زمان خرید حتماً این نکته را به خاطر داشته باشید که ماشین ظرفشویی قابلیت فیلترینگ آب داشته باشد، چون با این قابلیت دیگر لکه ای روی ظروف نمی ماند و همچنین موجب پاک شدن سریع چربی ها از روی ظروف می گردد. بیشتر

میزان مصرف انرژی

انتخاب ماشین ظرفشویی با میزان مصرف انرژی A و مدل کم مصرف آن از نکات حائز اهمیت می باشد.

تعداد و اقسام سبد

سبد های مخصوص ظروف گوناگون در ماشین ظرفشویی بسیار حائز اهمیت است. به طور معمول یک سبد ویژه ی قرار گرفتن قاشق و چنگال و یک سبد برای قرار گیری بشقاب ها و لیوان هاست. می توانید سبد ها را به دلخواه خودتان در ماشین ظرفشویی جا به جا کنید زیرا بعضی از آن ها قابلیت جا به جایی دارند.

قابلیت ضد عفونی کردن ظروف

قابلیت ضد عفونی کردن ظروف بعد از شستشو در انواع جدید تر تولید ماشین ظرفشویی اضافه شده است. به یاد داشته باشید در صورت نبود این قابلیت، باید بعد از هر بار شستشو مقداری ضد عفونی کننده درون ماشین ظرف شویی تان بریزید.

توجه به مخزن داخلی ماشین ظرفشویی

مخزن ماشین های ظرفشویی به دو صورت استیل (فولاد ضد زنگ) و پلاستیک ساخته می شود که هر یک از این ها فواید و مضراتی دارند ولی ما به شما پیشنهاد می دهیم که مخزن استیل را انتخاب کنید چون زنگ نمی زند، چرک نمی شود، آب نمی شود و ماندگاری زیاد تری دارد.

داشتن ضمانت و خدمات پس از فروش

هنگامی که وسیله مد نظرتان را از نمایندگی خریداری کردید حتماً دارای خدمات پس از فروش خواهد بود.

خشک کن

معمولاً ماشین ظرف شویی خشک کن دار میزان برق کمتری مصرف می کند ولی مدل هایی که مخزن استیل دارند به علت نگهداری حرارت خشک کردن ظروف را به سرعت انجام می دهند.

میزان سر و صدا

یک مزیت مهم در انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی این است که عایق صوتی باشد تا سر و صدای شست و شوی ظروف را به بیرون منتقل نکند.

قفسه بالا قابل تنظیم

به ماشین ظرفشویی هایی دقت کنید که قفسه بالای قابل تنظیم ارتفاع داشته باشند، استفاده از آن بسیار راحت است. در ساده ترین نوع دو گیره آزاد در دو طرف دارد که شما می توانید با آن ارتفاع را کم و زیاد کنید و ظروف خیلی بزرگ را در قفسه زیرین قرار دهید حتی هنگامی که قفسه های بالایی پر باشند. در صورتی که دندانه ها کامل باشند شما می توانید با سیستم های غلتکی ارتفاع قفسه دندانه دار را تنظیم کنید.

شاخک زیرین دندانه دار

ماشین های ظرفشویی دارای شاخک زیرین دندانه دار برای قرار گرفتن وسایل بزرگ راحت تر هستند. حتماً در دو قفسه بالا و پایین به شاخک زیرین دندانه دار دقت کنید.

شستن میوه ها

شست و شوی درست و ضد عفونی کردن میوه ها روی سلامتی شما تاثیر بسزایی دارد. جالب است بدانید تعدادی از ظرف شویی ها به سیستمی مجهز هستند که مخصوص شست و شوی میوه می باشد. این سیستم روی دکمه های ماشین ظرفشویی قرار دارد و با فشردن آن دکمه با خیال آسوده میوه های تان را بشویید و از ضد عفونی کردن آن اطمینان حاصل کنید.

براق کننده

استفاده از سیستم براق کننده در ماشین ظرفشویی یکی از جذاب ترین تکنولوژی هایی است که سازندگان ماشین ظرف شویی به این کالا افزوده اند و خیلی هم مورد استقبال افراد قرار گرفته است. روش کار این سیستم به این صورت است؛ هنگامی که ظروف شسته می شوند یک مایع براق کننده روی ظروف شسته شده ریخته می شود تا با براق شدن، تمیزی آن ها بیشتر دیده شود. این موضوع موجب می شود ظروف شما روی میز شام و نهار به خوبی بدرخشند و حس خوبی را انتقال دهند.

کنترل بخار

تعدادی از ماشین های ظرفشویی به سیستم از بین برنده بخار زیاد مجهز نمی باشند و این موضوع موجب می شود هنگامی که پس از شست و شو در ماشین ظرف شویی تان را باز می کنید بخار فراوانی به سمت شما بیاید و دست تان را بسوزاند. یا بخار تبدیل به قطرات آب شده و باعث ایجاد لکه روی ظروف شسته شده شود. هنگامی که تصمیم به خرید دارید حتماً از فروشنده بپرسید که ظرفشویی مد نظر تان دارای این تکنولوژی هست یا خیر.

حسن بازدید : 31 پنجشنبه 10 مهر 1399 نظرات (0)
در این مقاله  از آی پی امداد قصد داریم به مقایسه برندهای ال جی ، سامسونگ و بوش بپردازیم تا چنانچه قصد خرید لوازم خانگی این برندها را دارید با دانش و آگاهی به خرید بپردازید.
قبل از اینکه به مقایسه کیفیت لوازم خانگی بوش ، الجی و سامسونگ بپردازیم لازم است با تاریخچه این برندها آشنا شوید.
تاریخچه نمایندگی سامسونگ :
سامسونگ یک شرکت چند ملیتی کره ای است که در زمینه الکترونیکی و فناوری اطلاعات فعال میباشد، سامسونگ خط تولید لوازم خانگی را در بیشتر کشورها راه اندازی نموده است، در نظر داشته باشید که به دلیل تحریم در ایران، سامسونگ از این کشور کوچ کرده است و سام جایگزین برند سامسونگ شده است و خط تولید را ادامه میدهد.
تاریخچه نمایندگی ال جی :
ال جی یک شرکت چند ملیتی کره ایست، که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی و فناوری اطلاعات مشغول است، در نظر داشته باشید که ال جی هم به مانند سامسونگ از ایران کوچ کرده است و این امر باعث جایگزین شدن جی پلاس به جای الجی در ایران شده است که طبیعتا طرفداران این برند را دچار سر در گمی کرده است.
تاریخچه نمایندگی بوش :
بوش یک برند آلمانی است که توسط روبرت بوش تاسیس شده است، این برند آلمانی در جهان امروز توانسته است جایگاه ویژه ای کسب نماید و به دلیل محبوبیت بالا و کیفیت مناسب لوازم خانگی، طرفداران ویژه ای در کشورهای مختلف جلب نموده است، بوش هم به مانند سامسونگ و ال جی در ایران نمایندگی رسمی ندارد، فروش و خدمات پس از فروش این برند در بازار آزاد توسط شرکت های مختلف انجام میگردد.
نمایندگی فروش لوازم خانگی سامسونگ، الجی و بوش در ایران
نمایندگی فروش لوازم خانگی سامسونگ، الجی و بوش در ایران قبل از تحریم آمریکا شرکتهای مختلفی پوشش میدادند، اما امروزه به دلیل تحریم ها لوازم خانگی سامسونگ، ال جی و بوش در بازار آزاد توسط افراد مختلف به صورت قاچاق یا از انبار های قدیم انجام میگردد، در نظر داشته باشید که امروزه فروش این محصولات در بازار ایران از طریق مراحل قانونی امکان پذیر نمیباشد.
به دلیل تحریم ها و عدم حضور نمایندگی رسمی برندهای ذکر شده طرفداران این برندها دچار سردرگمی شده انند و نهایتا این امر موجب فروش حداقلی این برندها و از دست دادن طرفداران در بازار ایران شده است.
همین حد اقل طرفداران در بازار ایران از طریق بانه، یا مرزهای این کشور که به صورت قاچاق محصولات را وارد کشور میکنند یا از طریق فروش در انبارهای قدیمی که همچنان این محصولات موجود هست، نیاز خود را برطرف میکنند.
نمایندگی خدمات پس از فروش لوازم خانگی سامسونگ، ال جی و بوش در ایران
نمایندگی خدمات پس از فروش لوازم خانگی سامسونگ، ال جی و بوش در ایران شرکت های سام سرویس، گلدایران و مهستان و … بوده اند که امروزه به دلیل خروج شرکت های سامسونگ، ال جی و بوش از ایران این نمایندگی ها هم به مدل های مختلف به خدمات پس از فروش محصولات میپردازند.
در نظر داشته باشید که سامسونگ و ال جی در داخل ایران خط تولید محصولات لوازم خانگی را راه اندازه نموده بودند که شرکت های ذکر شده خدمات پس از فروش آن ها را عهده دار بودند، اما همچنان با خروج سامسونگ، ال جی و بوش این شرکت ها؛ همچنان با ضعف تامین قطعات خدمات پس از فروش را عهده دار هستند و سعی میکنند بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کنند.
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی سامسونگ ، ال جی و بوش در ایران
به دلیل خروج شرکت های سامسونگ ، ال جی و بوش از ایران، تعمیرگاه های مجاز مسئولیتی سختی را در قبال خدمات عهده دار هستند و سعی میکنند جهت جلب رضایت مشتریان بعد از اتمام گارانتی بهترین خدمات را ارائه دهند، اما قابل ذکر است که تعمیرگاه های مجاز هم با کمبود قطعات مواجه هستند و این امر کار آن ها را سخت نموده است.
به طور مثال مجموعه آی پی امداد در تهران با حفظ رعایت قوانین مشتری مداری به خدمات تعمیر لوازم خانگی بوش، سامسونگ و ال جی پرداخته است که در این بازار آشفته توانسته است رضایت حداکثری جوامع مصرف کننده را جلب نماید.
آیا با خروج سامسونگ، ال جی و بوش از ایران میتوان محصولات لوازم خانگی این برندها را تامین نمود؟
اگر متقاضی خرید لوازم خانگی بوش، سامسونگ یا ال جی در ایران هستید، باید بدانید که با افزایش روزانه قیمت دلار خرید این محصولات بهای سنگینی دارد و به نسبت تولید در کشورهای مبداء مبلغ بالاتری را باید پرداخت نمایید که قدرت خرید برای عموم جامعه میسر نمیباشد و طبیعتا نسبت به رقابت لوازم خانگی در ایران جایگزین این محصولات برندهای داخلی شده است.
اگر به فکر خرید لوازم خانگی بوش ، سامسونگ یا ال جی از بازار آزاد ایران هستید لازم است بدانید که کار شما با خرید به اتمام نمیرسد و طبیعتا بعد از خرید نیازمند پوشش خدماتی بهینه و تامین قطعات یدکی و جانبی این محصولات خواهید بود که کار برای شما بسیار سخت میشود.
حسن بازدید : 40 پنجشنبه 10 مهر 1399 نظرات (0)

اگر ماشین لباسشویی شما شروع به تولید صداهای عجیب کرده‌است، این مطلب را بخوانید. هنگام شستشوی لباس هیچ چیز از این آزاردهنده‌تر نیست که با صداهای عجیب مثل کوبیدن یا خش‌انداختن مواجه شوید. صداهای غیرمعمولی که از ماشین لباسشویی ایجاد می‌شوند می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند. با طی مراحل زیر پرده از راز این صداها بردارید.

۱) ماشین لباسشویی خود را خاموش کنید
قبل از هرگونه اقدامی روی ماشین لباسشویی، آن را خاموش کنید و کاملاً از برق بیرون بکشید. اگر دستگاه در میانه برنامه شستشوی خود بود با استفاده از دستورالعمل سازنده آن را متوقف کرده و آبکشی نمایید.

۲) درپوش لاستیکی درب ماشین لباسشویی و مخزن لباس‌ها را چک‌کنید
با افتادن اشیاء به داخل مخزن ماشین لباسشویی هم صداهای عجیبی تولیدشده و هم مشکلات دیگری ایجاد می‌شود. با نظرسنجی و مطالعه‌ای که برروی اعضا انجام شده‌است به این نتیجه رسیدیم که بیشترین علت تولید صدا افتادن سکه و سیم لباس‌زیر خانم‌ها در داخل مخزن است. در یک آزمایش سکه‌هایی را در داخل ماشین‌های لباسشویی مختلف انداختیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه صدای برخورد سکه در داخل مخزن و کوبیده‌شدن آن به درب ماشین لباسشویی به‌گوش رسید، این صدا تا قبل از اینکه برنامه شستشو آنها را با خود به مجاری تخلیه ببرد ادامه داشت. سیم لباس‌زیر هم بیشتر صدایی شبیه به خراشیدن ایجاد می‌کند. در اغلب آزمایش‌ها، سکه‌ها یا در داخل خود مخزن و یا در درپوش لاستیکی به‌دام می‌افتادند، بنابراین این دو قسمت اولین جایی است که باید بررسی کنید.

۳) بخش فیلتر را چک کنید
برخی از وسیله‌هایی که داخل ماشین لباسشویی می‌افتند ممکن است راه خود را تا فیلتر ادامه دهند. با استفاده از دستورالعملی که سازنده ارائه نموده‌است فیلتر را باز کنید و محتویات داخل فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

۴) اگر هنوز هم چیزی پیدانکردید
اتفاق بدی که ممکن است رخ دهد آن است که اشیاء از مخزن لباسشویی یا درپوش لاستیکی عبورکنند و داخل دیگ زیر ( مخزن اصلی دور لگن استیل) اطراف آن بیفتند. اجسامی که وارد این بخش می‌شوند و به فیلترها نمی‌رسند با کارکردن ماشین لباسشویی و چرخش مخزن صداهای وحشتناکی تولید می‌کنند، بخصوص زمانی که لباسشویی به خشک‌کردن لباس‌ها می‌پردازد. سکه‌های آزمایش چنانچه با شدت زیاد در داخل مخزن پرتاب شوند احتمال افتادن در این بخش را دارند و ممکن است این بخش پلاستیکی را سوراخ کنند.

 

دراین حالت حجم زیادی از آب در کف آشپزخانه جاری می‌شود و به ماشین لباسشویی هم آسیب می‌رسد. اگر جسمی در این بخش گیرکند، صدای بسیار زیادی بخصوص در حین چرخش مخزن تولید می‌شود. اگر به افتادن جسمی در این قسمت مشکوک هستید، دستگاه را خاموش کرده و با یک تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید. هزینه برداشتن مخزن برای اغلب ماشین‌های لباسشویی بالا می‌باشد.

۵) خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

دیگ لباسشویی از دو قسمت تشکیل شده یکی دیگ استیل است که شما لباس ها را داخل آن قرار می دهید و دیگر قسمت دیگ اصلی است که در زیر دیگ استیل قرار دارد. دیگ استیل و دیگ اصلی توسط شفت و بلبرینگ به هم اتصال دارند ، اگر بر اثر استفاده نادرست و یا اتمام عمر مفید لباسشویی این بلبرینگ ها خراب شوند لباسشویی صدای بسیار ناهنجاری از خود تولید میکند.

حسن بازدید : 40 چهارشنبه 09 مهر 1399 نظرات (0)

بازار لوازم خانگی در ایران بعد از تحریم ظالمانه آمریکا وارد عرصه جدیدی شده است، از این حیث در این مقاله به بررسی تاثیر تحریم ها بر بازار لوازم خانگی میپردازیم.

 

لازم است بدانید که نمایندگی بوش ، نمایندگی جنرال الکتریک یا نمایندگی سامسونگ بعد از تحریم ها به سختی به تامین قطعات و خدمات پس از فروش میپردازند، اما آی پی امداد همچنان برای حفظ رضایت حداکثری مردم توانسته است، بهترین خدمات را ارائه دهد.

 

بعد از تحریم اقتصادی شرایط بازار لوازم خانگی در ایران چگونه میشود؟

 

بعد از تحریم اقتصادی شرایط بازار لوازم خانگی در ایران متفاوت میشود و این موضوع میتواند باعث نگرانی یا خوشحالی عموم جامعه شود که در ادامه این دلایل را بررسی میکنیم.

 

بسیاری از برندها به مانند سامسونگ و الجی که در کشور ایران مونتاژ میشدند، به دلیل تحریم ها کوچ کرده اند و دیگر جایگاهی در بازار ایران ندارند. در نظر داشته باشید که ضعف کمبود قطعات باعث شده است؛ شرکتهایی که به مونتاژ برندهای مختلف در داخل کشور میپرداختند با مشکل مواجه شوند.

 

همچنین بسیاری از برندها به مانند بوش یا جنرال الکترویک که از مارک های خارجی محسوب میشوند به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا جایگاهی در ایران ندارند و سلب نمایندگی نموده اند.

 

در نظر داشته باشید که همه این موانع و مشکلات میتواند یک نکته مثبت داشته باشد که در ادامه این نکته را بررسی میکنیم.

 

نکته مثبت تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی

 

نکته مثبت تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی، ایجاد موج مثبت نیروی کار میباشد، در نظر داشته باشید که با خروج برندهای خارجی، بازار لوازم خانگی برای برندهای ایرانی جایگاه مثبتی داشته است و این موضوع باعث شده است که رونق تجاری به بخش تولید کنندگان لوازم خانگی برگردد.

 

علاوه بر این موضوع بحث ایجاد شغل بسیار چشم گیر است و با اوضاع فروش بیشتر، کارخانه های ایرانی مجبور به جذب نیرو میشوند؛  که این موضوع میتواند به گردش مالی در داخل کشور کمک کند.

 

نکات منفی تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی

 

اگر دولت و سازندگان لوازم خانگی با همدیگر تعامل خوبی نداشته باشند نکته منفی تبدیل به نکات منفی میشود و بحث متضرر شدن عموم جامعه برای مصرف لوازم خانگی محتمل است.

 

در نظر داشته باشید که اکثر تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تولید یک محصول به خارج از کشود نیازمند هستند که اگر تامین قطعات از جانب دولت حاصل نشود باعث گرانی محصولات و در نهایت عدم رقابت از لحاظ قیمتی در بازار میشود.

 

بنابراین تعامل دولت با تولیدکنندگان یک امر ضروری است و با این تعامل به راحتی میتوانیم از تحریم های ظالمانه آمریکا رهایی یابیم.

 

سهولت قاچاق لوازم خانگی بعد از تحریم اقتصادی

 

امروزه با شرایط شبکه های اجتماعی و فروش راحت تر قاچاقچیان بدون پرداخت مالیات توانسته اند به راحتی بخشی از بازار لوازم خانگی را از آن خود نمایند که این امر میتواند به تولیدکنندگان آسیب برساند، بنابراین با جلوگیری از فعالیت این مجموعه ها میتوان بخش عظیمی از فروش بازار را به تولید کنندگان داخلی سپرد که در نهایت باعث رشد اقتصادی در این زمینه میشود.

 

اضاع تعمیرگاه های مجاز تعمیرات لوازم خانگی بعد از تحریم اقتصادی

 

بعد از تحریم اقتصادی بخش اعظمی از خدمات در کشور به عهده تعمیرگاه های مجاز میباشد، این تعمیرگاه ها با استفاده از بازار آزاد به تامین قطعات مینمایند و در نهایت به رفع مشکل لوازم خانگی در محل مشتری میپردازند، لازم به ذکر است که بعد از تحربم ها به دلیل گرانی قطعات، هزینه خدمات هم افزایش پیدا کرد که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از مردم که توان خرید لوازم خانگی جدید را نداشتند و مجبور بودند از خدمات بهره گیرند، شد.

 

بدین منظور تعمیرگاه مجاز آی پی امداد در صدد آمد تا با شفاف سازی هزینه خدمات به این معضل پایان دهد.

حسن بازدید : 38 چهارشنبه 09 مهر 1399 نظرات (0)

شرکت گاسونیک در سال 1979 در کشور ترکیه با برند تجاری گاسونیک GOSONIC و در دامنه فعالیت و تولید لوازم خانگی و کوچک و بزرگ و تهویه مطبوع شروع به فعالیت کرد . هم اکنون این شرکت بیش از 1000 مدل از محصولات خود در بازار ایران عرضه کرده است .

آی.پی امداد، نمایندگی تعمیرات کولر گازی گاسونیک در شرق ، غرب ، شمال و جنوب در تهران با در اختیار داشتن تیم خدمات پشتیبانی پس از فروش و بیش از 30 سال تجربه در تعمیر کولر گازی گاسونیک توانسته تمام نیازهای مشتریان برند گاسونیک را در سراسر ایران برطرف سازد. آی.پی امداد چندین سال است که به عنوان یک مرکز و تعمیرگاه مجاز تخصصی کولر گازی در تهران فعالیت خود را آغاز نموده است و تا کنون توانسته است به جایگاه خوبی دست پیدا کند و در حال حاضر یکی از فعال ترین و متخصص ترین تعمیرگاه های مجاز تعمیر کولر گازی گاسونیک در ایران می باشد. همچنین به جزئیات اهمیت بسیار زیادی می دهد تا از اینکه مشکلات دوباره در آینده تجربه شوند، جلوگیری کند.

این شرکت به منظور رضایت مشتری محصولات خود را از نظر قیمت در سطح متوسط رو به بالا از لحاظ کیفیت در سطح خوب رو به عالی میباشد . در بخش پس از فروش این شرکت در حال حاضر 482 نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد .

کلیه محصولات گاسونیک دارای ضمانت یکساله است.

گاسونیک یکی از برندهایی در بازار میباشد که بیش از 1000 مدل محصول دارد و خانه و اشپزخانه شما را رو تکمیل و کامل میکند و در زمینه محصولاتی مانند تهویه مطبوع بخاری و پنکه ابسردکن و تصفیه لوازم اشپزخانه لوازم منزل ماکروفر و اون تستر و ... در حال فعالیت میباشد .

حسن بازدید : 38 چهارشنبه 09 مهر 1399 نظرات (0)

 

فر برقی به خاطر مشخصاتش به مرور جایگزین فر گازی می‌شوند. کار کردن با فر برقی خیلی ساده‌تر از نوع گازی است. فرهای برقی کوچکتر می‌باشند و جای کمتری آشغال می‌کنند و جابجایی آنها آسانتر است. سیستم کنترل و تنظیمات فر به سادگی انجام می‌شود و از لحاظ ایمنی شاید به خاطر اینکه از گاز استفاده نمی‌شود بهتر است. اساس یک فر برقی استفاده از المنت‌های حرارتی به جای شعله آتش است. این المنت‌ها دارای توان مصرفی بالایی هستند. برای کنترل میزان گرما، سنسورهای دما و برد الکترونیکی برای تنیظم آن وجود دارد.

عدم گرمای لازم به هر کدام از این قسمت‌ها می‌تواند مربوط باشد. در این مطلب، تمامی موارد که منجر به خرابی یک فر برقی می‌شود را بررسی و توضیح می‌دهیم. می‌توانید از این راهنمایی کمک بگیرید و خودتان نسبت تعمیر فر برقی اقدام کنید.

المنت‌ها

المنت‌ها که در‌واقع قسمت اصلی یک فر برقی هستند در داخل محفظه در قمست‌های مختلفی قرار دارند. هر کدام از این المنت‌ها به منظور خاصی استفاده می‌شود. مثلاً یکی برای پختن و یکی برای سوخاری کردن استفاده می‌شود. اگر المنت پخت که در پایین محفظه قرار دارد خراب باشد، دمای فر به درجه‌ی مناسب نخواهد رسید در این حالت ممکن است داخل غذا نپزد ولی رویش سرخ شده باشد. ابتدا در حالت خاموش المنت‌ها را از نظر ظاهری بررسی کنید اگر شکستی می‌بینید که باید آن‌ها را تعویض کنید. اگر از سالم بودند، فر را روی حالت پخت تنظیم و برای چند دقیقه روشن کنید و ببینید که المنت‌ها سرخ می‌شوند یا نه. اگر سرخ و گرم نشدند یعنی مشکلی وجود دارد.

حال دوشاخه فر را از پریز در آورده و پنل پشتی را باز کنید. ابتدا سیم‌ها و ترمینال‌های داخلی را بررسی کنید و به دنبال آثار سوختگی بگردید اگر همه چیز سالم به نظر می‌آید دو سر ترمینال‌های المنت‌ها را با استفاده از اهم‌متر برای میزان رسانندگی چک کنید. المنت‌ها دارای مقاومت بالایی هستند ولی نداشتن هیچ رسانندگی به معنی سوختگی آنهاست که باید تعویض شوند. اگر المنت‌ها سالم بودند، پس مشکل باید به مدار مربوط باشد. بررسی‌های بیشتر در این قسمت باید در حالت روشن بودن فر و حتماً توسط تکنسین مجرب انجام شود.

 

ترموستات کنترلی فر

ترموستات کنترلی فر در کنترل پنل اصلی قرار دارد و مستقیماً المنت‌ها را کنترل می‌کند. این یک میکروسویچ کنترل کننده دما است برق اعمالی به المنت را قطع و وصل می‌کند. یک ترموستات معیوب ممکن است باعث شود که فر گرمای زیاد یا کمی تولید کند. بعضی از این کنترلر‌ها می‌توان کالیبره کرد ولی برای این کار به دماسنج دقیقی نیاز است.

پیچ تنظیم معمولاً پشت کنترل قرار دارد ولی اگر پوشیده شده بود به این معنی است که نباید کالیبره شود. برق فرا را قبل از انجام این تست قطع کنید. هر کدام از المنت‌هایی که برق دریافت نمی‌کنند اتصالات مناسب ترموستات فر را برای رسانندگی با مولتی‌متر بررسی کنید.

 

سنسور دما

در فرهای پیشرفته، سنسور دمایی فر، بخشی است که دمای داخل فر را مانیتور کرده و سیگنال‌هایی را به برد الکترونیکی می‌فرستد یا المنت‌ها خاموش یا روشن شوند. این سنسور هم ممکن است دلیل عدم گرما یا گرمای بیش از حد باشد. این قطعه داخل فر نزدیک المنت بالایی قرار دارد. در فرهای پیشرفته اگر سنسور خراب باشد، کد خطایی را نمایش می‌دهند. اگر فکر می‌کنید که سنسور معیوب است مقاومت آن را با یک مولتی‌متر اندازه‌گیری کنید، ولی دانستن مقاومت سنسور در دمای اتاق لازم است.

 

برد کنترل الکترونیکی

فرهای برقی پشرفته به برد کنترل الکترونیکی مجهز هستند که کلیه کارکردهای آن را کنترل می‌کند. وظیفه‌ی اصلی این برد روشن و خاموشن کردن المنت‌ها بر اساس برنامه‌های ویژه هستند. اگر خطایی باشد این بردها آن را با یک کد نمایش می‌دهند. ولی اگر کلاً برد روشن نمی‌شود، ممکن است مشکلی در خود برد یا برق ورودی آن باشد. اول ببینید که به برد برق می‌رسد یا نه. چون برای این کار وصل بودن برق لازم است، بایستی توسط تعمیرکار حرفه‌ای انجام شود. اگر برد ولتاژ خروجی ندارد باید عوض شود.

 

فیوزها

اگر فر شما دارای فیوز داخلی است، هر گونه خطاء در قسمت‌های برقی باعث پریدن آن می‌شود. اگر فیوز پریده باشد، نشان دهنده این است که قسمتی از فر دچار اتصال کوتاه یا خرابی شده و باید تعمیر گردد. بعضی از فرهای برقی دارای چندین فیوز هستند و دقیقاً نشان می‌دهند که کدام قسمت باید بررسی شود. پس وقتی فیوزی پرید ابتدا المنت‌ها، سیم‌کشی‌ها و اتصالات را بررسی کنید و بعداً فیوز را تویض کنید. در تعویض فویز به شدت جریان آن دقت که یکی باشند.

حسن بازدید : 38 سه شنبه 08 مهر 1399 نظرات (0)

اگر به بازار لوازم خانگی سری بزنید زوج های جوان و یا پدر مادرهایی را خواهید دید که در تکاپو برای خرید بهترین لوازم خانگی برای جهیزیه و یا منزل خود می باشند. این افراد اولویت های مختلفی برای خرید این لوازم در نظر گرفته اند. بسیاری از آنها، قیمت محصولات را در نظر گرفته و برخی هم بر این باورند که کیفیت کالا، حرف اول و آخر را می زند. آن چه تجربه نشان داده حاکی از این است که باور دسته دوم از عقیده دسته اول، درست تر است. برای راهنمایی شما در خرید لوازم خانگی، در این مقاله قصد داریم به بررسی کیفیت لوازم خانگی سامسونگ بپردازیم. سامسونگ که یک برند کره ای است به عنوان یکی از غول های بازار لوازم خانگی شناخته می شود. این برند دارای سابقه 80 ساله بوده و در این مدت توانسته در بازار کشورهای مختلف، خوش بدرخشد.

 

بررسی کیفیت یخچال سامسونگ

 

چنانچه قصد تعویض یخچال قدیمی و یا خرید یخچالی مناسب برای جهیزیه دارید یخچال های سامسونگ انتخاب مناسبی هستند. یخچال های این برند در انواع مختلف و ابعاد متنوع، تولید و به بازار عرضه شده اند. استفاده از قابلیت های نوینی چون خنک کنندگی دو گانه  (Twin Cooling Systi)، جعبه بزرگ (Big Box) و ... کارایی این محصولات را چند برابر می کند. در این یخچال ها، هوای بخش یخچال مرطوب بوده و هوای فریزر، خشک است. این امر به حفظ کیفیت مواد غذایی کمک شایانی می کند. ظرفیت بالای جعبه یخچال های سامسونگ، امکان نگهداری مواد غذایی با حجم بالا را به شما خواهد داد. مدت زمان و کیفیت ماندگاری مواد غذایی در این یخچال ها، بسیار بالا است. ظاهر شکیل و زیبا، ابعاد گوناگون و کیفیت ساخت بسیار عالی، این محصولات را جزو برترین یخچال های موجود در بازار قرار می دهد.

 

بررس کیفیت یخچال سامسونگ از دیدگاه کاربران و تعمیرکاران:

 

به دلیل خروج سامسونگ از ایران مشکلاتی از قبیل تامین قطعات و لوازم جانبی گریبان گیر مصرف کنندگان میشود.

توجه داشته باشید که اگر نیازمند قفسه های داخلی یخچال سامسونگ شوید به سختی میتوانید پیدا کنید.

با افزایش قیمت دلار یخچال های سامسونگ قیمت سرسام آوری پیدا کرده اند که این موضوع قدرت خرید یخچال سامسونگ را در اکثر جوامع ایرانی به حداقل رسانده است.

نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ بعد از خروج سامسونگ همچنان خدمات را ارائه میدهند اما خط تولید در داخل کشور به تغییر از سامسونگ به سام به فعالیت خود ادامه میدهند.

بررسی کیفیت لباسشویی سامسونگ

 

سامسونگ با تولید لباسشویی هایی با مدل و قابلیت های متنوع، دست خریداران را در خرید باز گذاشته است. لباسشویی های این برند در انواع مختلف و با طراحی فوق العاده زیبا تولید شده اند. این محصولات دارای ظرفیت مختلفی هستند که کاربران متناسب با نیاز خود، می توانند آنها را انتخاب نمایند. اما گذشته از این ویژگی ها که در اکثر برندهای لباسشویی می توان یافت، این کمپانی در لباسشویی ها، قابلیت های منحصر به فردی تعبیه کرده است. استفاده از تکنولوژی Bubble Wash، شستشوی مؤثر لباس ها و ضدعفونی آنها را در دمای پایین امکان پذیر می کند. فناوری های Stain Away، قابلیت شستشو در دماهای مختلف، برنامه شستشوی متعدد و موتور قدرتمند، از دیگر قابلیت های این محصولات می باشند. با خرید این محصول می توانید هم در هزینه ها صرفه جویی کرده و هم لذت شستشوی لباس ها بدون آسیب به بافت آنها را تجربه کنید.

 

نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ با استفاده از خدمات بهینه به رفع مشکل دستگاه شما در منزل میپردازند.

 

بررسی کیفیت ظرفشویی سامسونگ

 

یکی از شکایت هایی که کاربران ظرفشویی ها دارند، تمیز نشدن کامل برخی ظروف، مخصوصاً ظروف بزرگ است. باید این نوید را به این افراد بدهیم که سامسونگ با طراحی خلاقانه ظرفشویی های خود، تمام مشکلات مربوط به شستشوی ظروف را برطرف کرده است. این برند همواره طراحی نوآورانه و ابتکار را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و بر همین اساس نیز توانسته رضایت حداکثری کاربران محصولات خود را به دست آورد. ظرفشویی های این برند مجهز به تکنولوژی های نوینی چون Water Wall که نوعی شستشوی خطی است، می باشد. به این ترتیب حتی قابلمه های بزرگ نیز به صورت کامل شسته خواهند شد. داشتن کشوهایی با قابلیت جابجایی، قابلیت Zoon Booster برای تعیین محل ظروف برای شستشوی مؤثر، قدرت پاشش بالا و داشتن سبد انعطاف پذیر برای شستشوی قاشق و چنگال از دیگر فناوری های به کار رفته در این محصولات می باشند.

 

با استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات ظرفشویی سامسونگ تا 75 % در هزینه خدمات صرفه جویی نمایید.

 

بررسی کیفیت اجاق گاز و فرگاز سامسونگ

 

استفاده از فناوری های روز دنیا در طراحی تمامی محصولات سامسونگ مشاهده می شود. اجاق گاز و فرگازهای این برند نیز از این قاعده مستنثی نیستند. اجاق گازهای سامسونگ در ابعاد مختلف و با تعداد شعله های متفاوت تولید شده اند. استفاده از متریال مرغوب و طراحی مدرن این محصولات، نظر هر خریداری را به خود جلب می کند. به همین دلیل در بازار لوازم خانگی، بیشترین فروش اجاق گاز و فرگاز، مربوط به برند سامسونگ است. این محصولات، کیفیت و کارایی را با هم دارند. اجاق گازهای نسل جدید آن دارای قابلیت اتصال به گوشی همراه از طریق بلوتوث و WiFi می باشند. با استفاده از این فناوری می توان آن را از راه دور، کنترل کرد. فرگازهای این برند نیز جزو مجهزترین و زیباترین فرگازهای موجود در بازار هستند. سرعت بالا در پخت و برنامه های متعدد پخت غذا، از قابلیت های این محصولات به شمار می آیند.

 

بررسی کیفیت لوازم خرد آشپزخانه سامسونگ

 

در بررسی کیفیت لوازم خانگی سامسونگ، نباید از قابلیت ها و کیفیت ساخت لوازم خانگی خرد سامسونگ غافل شد. در ادامه این مطلب به بررسی تک به تک آنها پرداخته ایم.

 

جاروبرقی سامسونگ

همانگونه که قبلاً هم خاطر نشان کردیم، محصولات برند سامسونگ مجهز به آخرین فناوری های روز بوده و کیفیت ساخت آنها بسیار عالی می باشد. جاروبرقی های این برند نیز از این قانون تبعیت کرده و توانایی پاسخ گویی به نیازهای کاربران را دارند. وجود موتور قدرتمند، دسته تلسکوپی، طراحی مبتکرانه و وجود فیلترهای متعدد در این محصولات، کارایی آنها را دوچندان کرده است. این محصولات دارای قدرت بالا با صدای کم و مصرف انرژی پایین هستند. ساخت این محصولات به گونه ای است که از وزن کمی برخوردار می باشند. شما می توانید متناسب با نیاز خود، آنها را در انواع کیسه دار و یا بدون کیسه تهیه نمایید.

 

مایکروویو سامسونگ

مایکروویوهای سامسونگ از طراحی شیک و مدرنی برخوردار می باشند. این محصولات دارای ظرفیت مختلفی هستند و ابعاد گوناگونی دارند. مایکروویوهای سامسونگ با داشتن قابلیت هایی چون سیستم پخت یکنواخت، نمایشگر LED، قابلیت یخ زدایی، گرم کردن سریع غذا، قفل کودک و دیواره های داخلی از جنس سرامیک، جزو کارآمدترین محصولات می باشند. این محصولات با ابعاد کم برای آشپزخانه های کوچک، بهترین گزینه هستند.

 

هود سامسونگ

هودهای سامسونگ از جمله زیباترین هودهایی هستند که ظاهری مدرن به آشپزخانه شما می بخشند. در این محصولات از لامپ های هالوژنی استفاده شده است که روشنایی قابل قبولی بر روی اجاق گاز ایجاد می کنند. شما می توانید بر حسب سلیقه خود، این محصولات را در انواع استیل و یا شیشه ای مات و یا روشن انتخاب نمایید. قدرت مکش بالای این محصولات، آشپزخانه شما را عاری از هر گونه بوی غذا و ذرات ریز چربی و آلودگی خواهد کرد.

حسن بازدید : 40 سه شنبه 08 مهر 1399 نظرات (0)

بررسی نکات مهم در خرید جارو شارژی

جارو‌های شارژی به انواع دستی، پارویی یا عصایی، جاروی تختخواب و جاروی خودرو دسته بندی می‌شوند.

معمولا مدل‌های دستی دارای بدنه سبک تری هستند و در نتیجه جا‌به‌جایی و حرکت آن‌ها آسان‌تر خواهد شد.

در رابطه با مدل‌های پارویی نیز می‌توان گفت که این نوع از جارو‌ها فقط توانایی استفاده برای کف زمین را دارند و نمی‌توان برای سطوح دیگر از آن‌ها بهره برد.

برای خرید جارو شارژی مناسب باید چند نکته را مورد توجه قرار بدهید.

قدرت و توان دستگاه از مهم‌ترین معیار‌های انتخاب یک جاروی شارژی است، غالبا جارو‌های شارژی موجود در بازار دارای باتری‌های ۱۲ ولتی هستند که در زمانی حدود یک ربع شارژ می‌شوند.

بدنه مدل‌های جارو شارژی که در بازار موجود هستند از جنس پلاستیک فشرده هستند و وزن کمی دارند.

مخزن جارو شارژی باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتواند جداسازی شده و به راحتی تخلیه شود و در نهایت نیز به آسانی نصب گردد، در غیر این صورت در زمان نصب و جداسازی این قطعه ممکن است با مشکل رو به رو شوید و باعث شکسته شدن مخزن و یا قفل آن گردید.

اگر جارویی دم دستی می‌خواهید می‌توان از مدل‌های دو منظوره جارو شارژی‌ها استفاده کرد که با قابلیت مکش قوی خود می‌توانند آب و خاک را پاک کنند که قیمت بالاتری دارند.

جارو‌های شارژی تک منظوره نیز بیشتر برای شرایطی مانند نظافت خودرو مناسب هستند

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 396
  • بازدید سال : 3,480
  • بازدید کلی : 18,349