loading...

وبلاگ تعمیر لوازم خانگی

حسن بازدید : 37 یکشنبه 02 آذر 1399 نظرات (0)

در قدیم در هر خانه ای اجاق گاز فردار با داشتن قابلیت هایی توانسته بود طرفداران بسیاری بدست آورد. ولی به مرور با تغییر اندازه آشپزخانه ها و اجاق گاز و تولید گازهای صفحه ای، فر از آن حذف شد. و به صورت وسیله ای جداگانه تولید و عرضه شد. مایکروویو که اغلب آنرا به اشتباه ماکروویو می خوانند از دو واژه ماکرو یا میکرو (Micro) و ویو (WAVE) تشکیل شده است. غذا در آن توسط امواج مایکروویو پخته می شود.

هوم خانه نمایندگی تعمیرات انواع توستر در شمال جنوب شرق و غرب تهران با استفاده از تعمیرکار مجرب، تعمیر توستر را با ضمانت نامه معتبر و قطعات اصلی به شما ارائه می نماید.

دستگاهی مجهز به گرمکن با اشعه و المنت تابشی از بالا است. امواج مایکرووی از نوع امواج الکترومغناطیسی است با طول موج کوتاه و فرکانس بالا. که در اینجا برای پخت غذا از آن استفاده می شود. این امواج در برخورد با مواد ۳ حالت دارند: منعکس می شوند (مثل برخورد با فلزات)، از آنها عبور می کنند (شیشه و پلاستیک) یا جذب می شوند (موادی که دارای آب هستند مثل غذا و بدن انسان)؛ حال اگر در حالت سوم سرعت جذب انرژی بیش از سرعت از دست دادن آب باشد دمای ماده بالا می رود. در مایکروویو امواج توسط مگنترون تولید می شوند، این امواج با به جنبش درآوردن مولکول آب درون مواد غذایی که مولکولی دو قطبی است سبب ایجاد گرما می شود، فرکانس این امواج از امواج مرئی کمتر است پس انرژی کمتری دارد. برای آنکه همه قسمت های غذا پخته شود صفحه کف دستگاه به صورت گردان طراحی شده است و هرچه رطوبت غذا بیشتر و ابعاد آن کوچکتر باشد غذا بهتر پخته میشود.

انواع مایکروویو

معمولی: سطح غذا را برشته نمی کند و برای گرم کردن غذاهای فریزری و پخت مواد غذایی مفید است.

توکار: برای درون دیوار و داخل کابینت طراحی شده است

گریل دار (کباب کن): علاوه بر لرزاننده امواج دارای چند المنت برای گریل و فر است و غذا را برشته می کند.

ترکیبی: از یک مایکروویو، گریل، کانوکشن (هوای گرم) و قابلیت بخارپز برخوردار است.

حسن بازدید : 40 چهارشنبه 28 آبان 1399 نظرات (0)

یکی از راه های مقابله با گرد و غبار که مهمان همیشگی منازل می باشد، استفاده از جاروبرقی است. استفاده از این محصول، بسیار ساده است؛ اما نباید این سادگی، شما را از نگهداری و استفاده مناسب و اصولی از دستگاه، غافل کند. توجه به مطالب این مقاله پس از خرید قطعات جاروبرقی از جمله خرید موتور جاروبرقی،فن، فیلتر جاروبرقی و ... اهمیت بسیاری دارد. البته به جز این موارد، سرویس این دستگاه توسط تکنسین های ماهری که در نمایندگی های مجاز تعمیرات، فعالیت می کنند می تواند مثمر ثمر واقع شود. هدف از نگارش این مقاله، آموزش نکات مهم در نگه داری از جاروبرقی می باشد.

آموزش نگهداری از قطعات جاروبرقی

در آموزش نگهداری از قطعات جاروبرقی، لازم است ابتدا دفترچه راهنمای آن را با دقت مطالعه کنید. در این دفترچه، نکات لازم برای نگه داری و افزایش طول عمر دستگاه، نوشته شده است. شما با استفاده از راهنمایی های ذکر شده در آن، می توانید بسیاری از مشکلات جاروبرقی را رفع نمایید. در ضمن توجه داشته باشید که به هنگام مواجه شدن با خرابی هایی که از عهده تعمیرات آنها برنمی آیید حتماً از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی، استفاده کنید. در این مراکز از تکنسین های مجربی استفاده می شود که دوره های لازم برای تعمیرات این محصول را گذرانده اند.

در آموزش نکات مهم در نگهداری جاروبرقی، در این بخش از مقاله به بررسی نکاتی مهم در رابطه با نگهداری از فیلتر، کیسه و خرطومی جاروبرقی پرداخته ایم. زیرا سلامت هر کدام از این قطعات، بر کیفیت عملکرد دستگاه و افزایش طول عمر دیگر قطعات موجود در دستگاه، تأثیر بسزایی دارد. این موارد را باید از زمان خرید خرطومی جاروبرقی در نظر داشته باشید.

نگهداری از فیلتر جاروبرقی

یکی از مباحث مهم در جاروبرقی ها، فیلتر آنها می باشد. فیلتر جاروبرقی در قسمت پشتی موتور جاروبرقی تعبیه شده است. این قطعه، هوای خروجی از کیسه جاروبرقی را تهویه کرده و ذرات ریزی همانند گرد و غبار را به خود جذب می کند. به این ترتیب، این ذرات فرصتی برای نفوذ به دیگر قطعات جاروبرقی و همچنین پخش در هوای منزل را پیدا نمی کنند. نکته ای که در نگهداری از این قطعه وجود دارد این است که باید هر از چند گاهی آنها را تمیز کنید. به این منظور می توانید هر ماه یک بار، این فیلتر را درآورده و اگر قابل شستشو باشد آن را با آب ولرم شستشو داده و پس از خشک شدن، در جای خود قرار دهید؛ اما اگر فیلتر دستگاه، قابلیت شستشو ندارد آن را تمیز کرده و در جای خود، نصب کنید.

تعویض فیلتر جاروبرقی

چنانچه به هنگام بررسی این قطعه، متوجه وجود شکستگی و یا ایراد در آن شدید، لازم است فیلتر را تعویض کنید. در این کار باید دقت کنید که از قطعات اصل استفاده نمایید. احتمالاً تهیه فیلتر اورجینال برای شما دشوار باشد؛ بنابراین می توانید با استفاده از خدمات نمایندگی مجاز تعمیرات این محصول، از اصل بودن فیلتر تعویض شده، مطمئن باشید. در این نمایندگی ها با ارائه ضمانت یک ساله خدمات، خیال شما را از کیفیت تعمیرات و قطعات تعویض شده، راحت می کنند.

نگهداری از کیسه جاروبرقی

نگه داری از موارد مهم پس از خرید کیسه جاروبرقی است. یکی از قطعات جاروبرقی که در نحوه عملکرد دستگاه و کیفیت و سلامت قطعات جاروبرقی نقش پر رنگی دارد، کیسه آن است. کیسه جاروبرقی را باید به صورت مرتب چک کنید. چنانچه پاکت، پر شده باشد باید آن را تخلیه و یا تعویض نمایید. هیچ گاه از جاروبرقی برای جارو کردن اشیای تیز نظیر خرده شیشه، استفاده نکنید.

این قطعات باعث ایراد در قطعاتی مانند کیسه و خرطومی جاروبرقی شده و ممکن است آن را پاره کند. زمانی که دو سوم کیسه پر شده است، آن را تخلیه نمایید. اگر کیسه جاروبرقی از نوع دائمی است، می توانید آن را شسته و تمیز کنید؛ اما اگر از کیسه های یک بار مصرف استفاده می کنید آن را تعویض نمایید. چنانچه به دلیل ایراد در کیسه جاروبرقی، عملکرد جاروبرقی دچار ایراد شده باشد، به نمایندگی های مجاز تعمیرات این محصول مراجعه کنید.

هیچ گاه به دلیل قیمت ارزان، دستگاه را به تعمیرگاه های غیر مجاز نسپرید. در نمایندگی های تعمیرات جاروبرقی، هزینه ها بر اساس نرخ مصوب، تعیین شده است. در ضمن برای جلب اعتماد شما، تمامی هزینه ها در فاکتوری ذکر شده و این فاکتور به شما تقدیم می شود.

نگهداری از خرطومی جاروبرقی

خرطومی و لوله تلسکوپی جاروبرقی نیز از اساسی ترین قطعات جاروبرقی می باشند. خرطومی جاروبرقی با انعطاف پذیری قابل قبولی که دارد جارو کشیدن را برای کاربران راحت می کند. اگر در این قطعه، چیزی گیر کند باعث انسداد شده و با بسته شدن راه هوا، فشار زیادی به موتور دستگاه وارد می شود. این امر باعث خراب شدن دستگاه می شود؛ بنابراین اگر با افت مکش جاروبرقی مواجه شدید بهتر است علاوه بر بررسی کیسه و فیلتر جاروبرقی، خرطومی را نیز چک کنید. هر گز آن را بیش از اندازه نکشید ممکن است باعث پاره شدن آن شود. اگر به هنگام بررسی این قطعه با ایراد و یا پارگی در آن برخورد کردید توصیه می شود آن را سریعاً تعویض کنید.

برای تعویض آن باید از قطعه اورجینال استفاده نمایید. اگر ایراد این قطعه باعث شده تا موتور دستگاه نیز با خرابی مواجه شود موتور را دست کاری نکنید. از تکنسین های نمایندگی تعمیرات جاروبرقی کمک بگیرید. این نمایندگی ها، خدمات خود را در محل ارائه می دهند؛ بنابراین نیاز نیست تا دستگاه را به محل نمایندگی انتقال دهید.

جمع بندی

با توجه به نکاتی که در این مقاله بیان شد حتماً شما نیز به اهمیت آموزش نکات مهم در نگهداری از جاروبرقی، پی برده اید. ایرادات جزئی در قطعات جاروبرقی، اعم از خرطومی، لوله تلسکوپی، موتور، کیسه، فیلتر جاروبرقی و ... را مهم تلقی کرده و هر چه سریع تر نسبت به رفع آنها اقدام کنید. شما می توانید با استفاده از خدمات نمایندگی های تعمیرات جاروبرقی، تعمیر و سرویس این دستگاه را انجام داده و طول عمر آن را افزایش دهید. شما به راحتی می توانید به این مراکز دسترسی داشته و جاروبرقی خود را با کیفیت بسیار مناسبی تعمیر نمایید.

اگر قصد خرید جاروبرقی را دارید، پس محتوای سوالات مهم در خرید جاروبرقی را از دست ندهید.

حسن بازدید : 57 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

ایجاد جرقه با انگور توسط امواج مایکروفر

دانشمندان در کانادا فهمیدند که انگور به عنوان تشدید کننده تابش مایکروویو عمل می‌کند. یعنی انگورها این انرژی را به دام می‌اندازند، سپس انرژی در یک لحظه متلاشی می‌شود.

با تصویربرداری از گرما، تیم نشان داد که انرژی به دام افتاده یک نقطه داغ در مرکز انگور را تشکیل می‌دهد. اما اگر دو انگور در کنار یکدیگر بنشینند، آن نقطه داغ در جایی که انگور لمس می‌شود شکل می‌گیرد. نمک‌های موجود در پوست انگور اکنون به صورت الکتریکی یا یونیزه شده می‌شوند. با آزاد شدن یون‌های نمکی، شعله‌ور پلاسما ایجاد می‌شود.

بیشتر:  راهنمای تعمیر دیود های ولتاژ جهت رفع عیب گرم نکردن ماکروفر

توجه: اجاق مایکروویو برای یخ‌زدایی مواد غذایی یخ‌زده مثل انواع گوشت و سبزیجات مطلوب است که در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. برتری دیگر پخت با اجاق مایکروویو حفظ عطر طبیعی غذاست که باعث می‌شود نمک یا شکر بیش از مقدار لازم به غذا افزوده نشود. اجاق مایکروویو غذا را با رطوبت خودش می‌پزد بنابراین لازم نیست چربی اضافی یعنی کره یا روغن به آن افزوده شود.

حسن بازدید : 49 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

یکی از برترین شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در کشور ترکیه برند بکو می باشد که در ایران محبوبیت ویژه ای دارد. شرکت بکو بعد از کسب موفقیت های پیاپی در زمینه طراحی و تولید لوازم خانگی شروع به صادرات محصولات خود کرد و امروزه در ایران نیز تمامی محصولات بکو موجود می باشد. کیفیت لوازم خانگی بکو بسیار عالی است و شما با خیال راحت می توانید از این برند معروف خرید خود را انجام دهید. در کشور ترکیه برند های دیگری نیز در حال فعالیت هستند، ولی هیچ کدام از شرکت ها به اندازه برند بکو معروف و موفق نیستند.

بیشتر:اجزای یخچال بکو بر طبق راهنمای فارسی یخچال بکو


جالب است بدانید که شرکت بکو حامی مالی تیم معروف بارسلونا می باشد که این فعالیت بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. اگر تمایل به خرید یک برند معتبر و شناخته شده را دارید، ما به شما برند بکو را پیشنهاد می کنیم. 

کیفیت لوازم خانگی بکو 

شرکت بکو دارای کیفیت فوق العاده بالایی می باشد و علاوه بر کیفیت بالایی که دارد از طراحی زیبایی نیز برخوردار هستند. در کارخانه لوازم خانگی بکو از پیشرفته ترین وسایل صنعتی استفاده شده است و به همین علت محصولات تولید شده در کارخانه بکو دارای کیفیت بالایی است. در بین برندهای خارجی، کیفیت لوازم خانگی بکو از بقیه برند ها بالا تر است و به راحتی می توان با قیمت مناسب محصولات بکو را خریداری کنید. کیفیت لوازم خانگی بکو به اندازه ای زیاد است که شرکت بکو در بیش از 130 کشور دنیا نمایندگی دارد و محصولات خود را صادر می کند. 

حسن بازدید : 57 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

چند روز پیش تصویری از درون بویلر دستگاه اسپرسوساز قرار دادیم و نام قطعه را پرسیدیم. خیلی‌ها این قطعه را به نام «بچه بویلر» می‌شناسند 🙂 اما نام صحیح این قطعه «مبدل حرارتی» یا heat exchanger است.

مبدل حرارتی

چرا عنوان «بچه بویلر» نادرست است؟ برای این‌که اساسا در این قطعه آب به جوش نمیاد که بخواهد بویلر (جوشانه)‌ باشد؛ چرا که اصلا درون مبدل حرارتی، هیچ‌گونه منبع گرمایی مستقل یا المنتی وجود ندارد. وظیفه‌ی مبدل حرارتی، تامین آب گرم برای عصاره‌گیری اسپرسو است؛ یعنی همان آبی که پشت گروپ می‌آید. در حقیقت مبدل حرارتی استوانه‌ای‌ست که آب لازم برای عصاره‌گیری درون آن گرم می‌شود. چطور؟ از طریق مجاورت با بویلر که خود حاوی آب و بخار است. پس آبی که برای عصاره‌گیری استفاده می‌شود، از بویلر تامین نمی‌شود، بلکه وظیفه‌ی بویلر (یکی از وظایف البته)، حرارت دادن به آب درون مبدل حرارتی‌ است.

بیشتر: راهنمای خرید اسپرسو ساز ایپی امداد

اسپرسوساز سینگل بویلر

پس یک دور خلاصه مرور کنیم: درون بویلر آب و بخار آب قرار دارد. استوانه‌ای درون بویلر قرار دارد که آب عصاره‌گیری از آن می‌گذرد و پشت گروپ می‌آید. المنت دستگاه، آب درون بویلر را گرم می‌کند و این گرما به آب درون مبدل حرارتی منتقل می‌شود. در عمده‌ی دستگاه‌های سینگل بویلر (تک‌جوشانه) امروزی، وظیفه‌ی بویلر علاوه بر تامین آب جوش و بخار برای فوم شیر، حرارت دادن به آب درون مبدل حرارتی‌ است.

کاربر گرامی بررسی دلایل خارج نشدن اسپرسو از اسپرسو ساز زیمنس را می توانید مطالعه نمایید.

حسن بازدید : 32 یکشنبه 18 آبان 1399 نظرات (0)

۱/ دوشاخه یخچال به برق متصل نمی باشد. ممکن است احمقانه به نظر رسد، اما بسیاری از افراد بلافاصله نتیجه گیری می کنند که یخچال شان ایراد دارد، حتی قبل از اینکه چک کنند که آیا برق در دستگاه جریان دارد یا خیر. بیشتر

 

۲/ ترموستات دستگاه قطع شده است. دوباره این مورد هم به نظر مسخره می رسد، اما به ما اعتماد کنید. ترموستات یخچال خود را پیدا کنید و چک کنید که روی دمای مناسب تنظیم شده باشد. ترموستات یخچال های ساید بای ساید معمولا در پشت دستگاه قرار دارد، در حالیکه برای یخچال های دیگر معمولا در زیر دستگاه می باشد.

۳/ درب یخچال به درستی بسته نیست. درب های یخچال و فریزر و لاستیک دور درب آنها را چک کنید. آیا لامپ درون یخچال هنگام بستن درب آن خاموش و روشن می شود؟ اگر نه، احتمالا درب دستگاه به درستی کار نمی کند.

 

درز گیر یخچال، نوار پلاستیکی و انعطاف پذیر دور تا دور لبه های درب ها برای محکم بسته شدن در ها طراحی شده اند، که می تواند گرما و رطوبت هوا را به درون یخچال بکشد. اگر این نوار پلاستیکی پاره شده است، شما باید آن را تعویض کنید و ببینید یخچال تان خنک تر می ماند یا خیر.

 

۴/ هوای سرد نمی تواند جریان داشته باشد. اگر جعبه های غذا دریچه ها را مسدود کنند، این امر می تواند مانع جریان هوای سرد در یخچال شما شود. یخچال خود را مرتب کنید یا برخی از مواد غذایی ای که مانع جریان هوا می شود و در نتیجه خنک نشدن یخچال می شود را از یخچال خارج کنید.

حسن بازدید : 40 جمعه 16 آبان 1399 نظرات (0)

زمانی که می خواهیم در مورد مایکروفر و تعمیر مایکروفر صحبت کنیم، یکی از نکاتی که توجه به آن بسیار اهمیت دارد، برند شرکت تولید کننده آن است. برندهای ایرانی همچون اسنوا، نانیوا و امرسان اگر چه نسبت به برندهای مطرح دنیا از کیفیت پایینتری برخوردارند، اما تولید کنندگان آنها سعی کرده اند که کیفیت آنها در حد قابل قبولی باشد. از طرفی نمایندگی خدمات پس از فروش و ضمانت مایکروفر برای چندین ماه و همین طور گارانتی تعویض قطعه معیوب شده از مزایایی است که برندهای داخلی دارند.جهت بررسی مشخصات مایکروفر اسنوا جهت مقایسه با سایر برندها به وب سایت نمایندگی تعمیرات اسنوا مراجعه فرمایید.

برندهای خارجی مایکروفر به خاطر دانش و سابقه بالای آنها، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و آپشن های جذابتری در تعبیه کرده اند. قدرت موتور، استحکام بدنه و عمر بالای قطعات آنها با محصولات ایرانی قابل قیاس نیست. اما مشکلی عدم ضمانت و خدمات پس از فروش در ایران، برای خریداران این محصول مشکل آفرین شده است. از طرف دیگر قیمت مایکروفرهای خارجی به نسبت از موارد داخلی بیشتر می باشد.

مایکروفر اسنوا

مایکروفر اسنوا از مهمترین محصولات با کیفیت ایرانی میباشد که توان موتور کافی دارد. از این وسیله می توان برای مصارف متوسط استفاده کرد. در مقایسه با برندهای خارجی این وسیله ارزانتر بوده و ضمانت پس از فروش و تعمیرات مایکروفر اسنوا نیز شامل آن می شود. رضایت مشتریان از این مایکروفر در مقابل برندهای خارجی کمتر بوده اما، در حد قابل قبول می باشد. چند نمایندگی خدمات پس از فروش این برند را بر عهده دارند. کیفیت محصول نسبت به دیگر برندهای داخلی در حد ایده آل است. قیمت این محصول نسبت به برندهای خارجی ارزانتر بوده که برای مصرف کنندگان ایرانی کم درآمد و متوسط مناسبتر است. نمایندگی های تعمیرات معتبر در تهران، تعمیر این وسیله را انجام می دهند.

مایکروفر سامسونگ

مایکروفر سامسونگ از جمله محصولات فوق العاده باکیفیتی است که در ایران هم دارای خدمات پس از فروش و تامین قطعات می باشد. تعمیر مایکروفر سامسونگ توسط نمایندگی های معتبری در تهران تعمیر می شود و این شرکت ها سعی کرده اند که از قطعات اصلی شرکت تولید کننده استفاده کنند. از نظر میزان رضایت مشتریان، این محصول در رتبه های بالا حتی نسبت به دیگر برند های خارجی قرار دارد. قدرت موتور و مقاومت بدنه این وسیله ایده آل بوده به همین جهت طول عمر آن را بالا برده است.

 

حسن بازدید : 40 جمعه 16 آبان 1399 نظرات (0)

امروزه ماکروویو یکی از وسایل برقی کاربردی در آشپزخانه است که برای پخت سریع غذا ، یخ زدایی ، پخت کیک و … از آن استفاده می شود. ما در این راهنمای خرید بهترین مایکروویو در بازار تلاش در معرفی انواع فر برای راحتی در خرید شما داریم. ماکروویوها با تبدیل انرژی الکتریکی به امواج ماکروویو و تاباندن این امواج به غذا ، کار پخت را انجام می دهند . تعدادی از فواید استفاده از ماکروویو به شرح زیر است:

پخت سریع غذا

حفظ ارزش غذایی

آشپزخانه خنک تر

ایمنی و نظافت بیشتر آشپزخانه

 

یکی از نکات مهم پیش از خرید ماکروویو مکان مورد نظر این دستگاه در فضای آشپزخانه است. از این رو ماکروویو ها با توجه به محل نصب به سه دسته تقسیم می شوند:

مایکروویو رومیزی

ماکروویو بالا اجاقی

ماکروویو توکار

ماکروویو توکار

ماکروویوهای توکار از انواع نسبتا جدید به حساب می آیند که مهم ترین ویژگی آنها عدم اشغال فضای روی پیشخوان یا کابینت ها است. البته باید این نکته را در نظر داشت که در صورت استفاده از این ماکروویو ها ، باید آمادگی مراحل نصب و عدم امکان جا به جایی آن را داشته باشید. ماکروویو های توکار عموما نسبت به انواع دیگر گران تر هستند و شما می بایست در راهنمای خرید بهترین مایکروویو در بازار به آن دقت نمایید.

مواردی که باید در خرید ماکروویو توکار در نظر بگیرید به شرح زیر است:

اندازه

یکی از موارد مهم در خرید ماکروویو پیدا کردن ماکروویوی با اندازه متناسب با نیاز پخت و پز و فضایی که در آشپزخانه در اختیار دارید است. پس قبل از خرید ماکروویو ابتدا ارتفاع ، عرض و عمق فضایی که قصد دارید ماکروویو را در آن قرار دهید اندازه گیری کنید. در انجام این کار حتما از کابینت کار مشورت بگیرید. در واقع مهم ترین مورد در راهنمای خرید بهترین مایکروویو در بازار همین مورد است.

توان

توان یک ماکروویو که واحد اندازه گیری آن وات می باشد ، در واقع نشان دهنده قدرت آن است. به این معنا که هر چه توان ماکروویو شما بیشتر باشد ، غذای شما سریع تر و یکنواخت تر پخته خواهد شد. معمولا ماکروویو ها توان بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات را دارند. هر چه توان ماکروویو بیشتر باشد به همان نسبت قیمت آن هم افزایش می یابد. البته باید در نظر داشت هر چه توان ماکروویو بیشتر باشد مصرف برق آن هم بیشتر است.

ویژگی های خاص هر ماکروویو در راستای راهنمای خرید بهترین مایکروویو در بازار

کانوکشن: برخی ماکروویو ها در قسمت پشتی محفظه دارای فن هستند. این فن باعث می شود تا گرمای تولید شده در داخل محفظه به گردش درآید تا غذا به صورت یکنواخت پخته شود ، این ویژگی بخصوص در پخت کیک لازم است.

فناوری اینورتر : یکی دیگر از قابلیت هایی که در برخی ماکروویوها موجود است فناوری اینورتر است. با این فناوری شما می توانید با هر میزان از توان دستگاه برای پخت غذا اقدام نمایید. این حالت باعث می شود که هزینه ها کمتر شده و پخت غذا سریعتر شود. این مورد را در راهنمای خرید بهترین مایکروویو در بازار مد نظر بگیرید.

پخت خودکار با تنظیمات پیش فرض: این قابلیت در ماکروویو ها موجب می شود تا شما وزن غذا را به دستگاه بدهید تا به صورت خودکار دما و زمان پخت آن را به شما بدهد.این برنامه های پیش فرض برای درست کردن انواع غذاهای خوشمزه وجود دارد. گران ترین مدل ها دارای صد برنامه پیش فرض می باشند.

حسن بازدید : 49 چهارشنبه 14 آبان 1399 نظرات (0)
درادامه این محتوا شما با دلایل خراب شدن اجاق گاز بیشتر آشنا می شوید، پس همراه ما باشید.

فندک اجاق گاز

فندک در اجاق گاز باعث روشن کردن شعله اجاق گاز هنگام استفاده میباشد که فندک به دو دسته
اتوماتیک و غیر اتوماتیک تقسیم میشود.
فندک اتوماتیک : این نوع فندک بیشتر در اجاق گاز های جدید مورد استفاده قرار گرفته است.
هنگامی که دستگیره ( ولوم ) اجاق گاز را به داخل فشار داده و خلاف عقربه های ساعت
میچرخانیم فندک به صورت خودکار شوع به جرقه زدن میکند که این عمل باعث روشن شدن اجاق
گاز میشود .

هزینه تعمیرات اجاق گاز دوو در تعمیرگاه مجاز و مرکزی

فندک غیر اتوماتیک: این نوع فندک بیشتر در اجاق گاز های قدیمی وجود دارد. با یک دست دستگیره
یا همان ولوم اجاق گاز را به داخل فشار داده و به سمت چپ میچرخانیم با دست دیگر شصتی یا
همان کلید جرقه زن را که در اجاق گاز قرار دارد را فشار داده تا فندک شروع به جرقه زدن کند و گاز
روشن شود

علل خرابی فندک در اجاق گاز:

۱_ نوسانات برق که باعث سوختن جعبه فندک میشود
۲_ سر رفتن مایعات بر روی اجاق گاز
۳_شست و شو با آب فراوان
۴_ فشار دادن و نگه داشتن بیش از حد دکمه فندک در اجاق گاز هایی با فندک غیراتوماتیک
۵_ پایین نگه داشتن ولوم در اجاق گاز هایی که دارای فندک اتوماتیک هستند

ترموکوپل در اجاق گاز:

ترموکوپل در اجاق گاز باعث پایداری شعله و خاموشی آن هنگام سرریز شدن غذا بر روی اجاق گاز
است. هنگامی که شعله اجاق گاز به صورت اتفاقی خاموش شود ترموکوپل بعد از چند ثانیه جریان
گاز را قطع و مانع انباشته شدن گاز در محوطه میشود.

علل خرابی ترموکوپل :

با خراب شدن این قطعه ، شعله اجاق گاز پایداری خود را از دست میدهد و شعله روشن نمیماند
( شعله روشن میشود اما ثابت نمیماند و به سرعت خاموش میشود )
کنار هر سر شعله اجاق گاز یک ترموکوپل تعبیه شده که شکسته شدن نوک آن یکی از علتهای
روشن نماندن شعله است .
علت دیگر خرابی قطع شدن سیم ترموکوپل است که در زیر صفحه اجاق گاز می باشد.
حسن بازدید : 42 دوشنبه 12 آبان 1399 نظرات (0)

آموزش تعویض سیم کشی ترموستات یخچال
منظور از تعویض سیم کشی یخچال، تعویض تمام سیم‌هایی است که درون یخچال قرار دارد. گاهی اوقات نیاز است که سیم ترموستات تعویض شود.

سیم استارتر شامل سه سیم است که رنگ‌های آن غالباً آبی، قرمز یا قهوه‌ای یا سبز پررنگ و مشکی است.
البته در برخی یخچال‌ها رنگ مشکی با رنگ دیگری جایگزین شده است.
برای تعویض سیم ترموستات نیز مانند بخش قبل عمل می‌کنیم، پس از تعویض این بخش، سیم آبی رنگ به N، سیم قهوه‌ای به L از کمپرسور و سیم مشکی رنگ نیز در بالاترین قسمت موتور قرار می‌گیرد.
عبارت N  و L روی بدنه محل اتصال سیم‌ها به سه پایه کمپرسور هک شده است.

آدرس اینترنتی سایت

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 400
  • بازدید سال : 3,484
  • بازدید کلی : 18,353