loading...

وبلاگ تعمیر لوازم خانگی

حسن بازدید : 148 یکشنبه 03 مرداد 1400 نظرات (0)

دستگاه های آبسردکن دستگاه هایی میباشند که با توجه به جایگاه هایی که قرار میباشد مورد استفاده قرار بگیرند و وظایفی که داشته باشند تحت کنترل سیستم های کنترل خاص و متشکل از بخش هایی خاص در ابعاد و گنجایش های مختلف میباشند ممکن است  شما با قطعه ی پر اهمیتی به نام ترموستات در آبسردکن ها آشناییت نداشته نباشید پس توصیه ما به شما خواندن مقاله زیر  است که در رابطه با آشنایی با روش تنظیم کردن ترموستات آبسردکن میباشد.

فهرست این مقاله
انواع مدل  آبسردکن ها از جهت نوع سیستم کنترل
اهمیت  ترموستات در دستگاه آبسردکن
آموزش نحوه تنظیم کردن ترموستات آبسردکن
نتیجه گیری از نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

انواع  مدل های آبسردکن ها از نظر مدل سیستم کنترل

آبسردکن ها از نظر سیستمی که تحت کنترل آن میباشند به انواع متنوعی تقسیم بندی شده اند که درادامه مقاله  انواع مدل های  آبسردکن ها از جهت نوع سیستم کنترل را برای شما بررسی میکنیم:

آبسردکن های دیجیتال همانطور که از نامشان پیدا میباشد دارنده ی  مدارهایی برای کنترل دماهای مربوط به سرما و گرمای آب میباشند که البته در زمان اولین راه اندازی تنظیمات را خودمان به صورت دستی میکنید و بعد از آن دستگاه به صورت اتومات بر حسب تنظیمات انجام شده فعالیت میکند.
آبسردکن های از نوع مولی که هیچ برد الکترونیکی را  ندارند و فقط توسط اجزای مکانیکی داخلشان تحت کنترل هستند.در این دستگاه ها کنترل دمای آب سرد توسط ترموستات انجام میگیرد که رنج های مختلفی از دما را دارا نیستند. در حقیقت میتوانید این قطعه را یک قطعه برای بروز حساسیت به دما به حساب میاید.
که مسئولیت این قطعه با توجه به تنظیمات انجام شده قطع و وصل شدن فعالیت دستگاه میباشد. 

اهمیت  ترموستات در دستگاه آبسردکن

ترموستات قطعه ای میباشد  دورن آب سرد کن ها قرار داردکه با روشن و خاموش شدن به قطع و وصل کردن دستگاه آبسردکن برای ما شروع به کار کمک میکند به این ترتیب که تایمی که ترموستات دستور قطع شدن را میدهد دستگاه شما آب را در دمای مطلوب نگه میدارد و با دستور مجدد ترموستات برای روشن و فعال شدن تغییر در دمای آب شروع میشود تا آب را به دمای تعیین شده بیاورد. درحقیقت وظیفه ترموستات در دستگاه آبسرد کن کنترل دمای آب میباشد. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانید به سایت خدمات اینترنتی تعمیر لوازم برقی منزل مراجعه نمایید.

آموزش نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

به دلیل تنظیم دمای آب آبسرد کن به آموزش نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن پرداخته ایم:

پس از خریداری و راه اندازی آبسردکن و گذاشتن مخزن آب در آبسرد کن نوبت روشن کردن میشود.
حتما  در این زمان آب نمیتواند تا هر زمان که ادامه دارد سرد و یا گرم بشود  ودر نتیجه نیاز به یک قطعه برای کنترل این بالا رفتن و یا پایین آمدن دمای آب دارد.
قطعه ای که تنظیم دمای آب را در آبسردکن ها وظیفه ترموستات است.
در هنگامی که دستگاه در حال انجام فعالیت به موجب بالا بردن دمای آب و یا پایین آوردن و خنک کردن دمای آب میباشد ترموستات کاری نمیکند.
اما دقیقا با رسیدن دمای آب به درجه ای که مشخص شده میباشد ترموستات دستور قطع کردن فعالیت آبسردکن را صادر میکند و بعد از پایین آمدن دما و گرم شدن آب دوباره ترموستات این دستور را صادر میکند، و تمام مدتی که آبسرد کن در حال کارمیباشد این چرخه مدام تکرارخواهد شد.

نتیجه گیری از نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

در تنظیم ترموستات آبسردکن حتما  باید دمای دقیق را در نظر بگیرید چون  اگر این دما به درستی مشخص نشده باشد ترموستات شما نیز فعالیت نخواهد کرد و درنتیجه دستگاه شما با ایراد روبه رو خواهد شد چونکه  ترموستات با توجه به دمایی که شما برای آن تنظیم کرده اید اقدام به قطع و وصل کردن فعالیت دستگاه میکند و در صورت بروز  اختلال در فعالیت آن علاوه بر نامطلوب بودن آبی که ازآن میل میکنید امکان دارد به علت  زیادشدندما یا بیش از حد کم آمدن باعث یخ زدگی و یا داغ شدن دستگاه آبسردکن شما میشود.پس بهترمیباشدبا رعایت دقیق مواردی که در مقاله بالا برای شما آوردیم در انجام این کار دقت کافی را داشته باشید.

حسن بازدید : 45 شنبه 26 تیر 1400 نظرات (0)

معرفی ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی های سامسونگ نیز به امکانات پیشرفته و کاربردی مجهز شده اند، از این رو انتخاب و خرید ماشین لباسشویی سامسونگ گزینه ی مناسبی می باشد. طراحی ماشین لباسشویی های سامسونگ با جذابیت بالایی همراه است و مدل های Add Wash این جذابیت را به اوج رسانده اند. از طریق این قابلیت شما می توانید لباس های جامانده از شستشو را در حین شستشو به دیگ اضافه نمایید؛ این کار از درب کوچک و خوش تراش موجود بر بالای درب اصلی ماشین لباسشویی سامسونگ امکان پذیر است. این درب علاوه بر کارایی، زیبایی را نیز در ماشین لباسشویی سامسونگ پدید آورده است. فناور ی Eco-bubble در ماشین لباسشویی سامسونگ امکان شستشوی لباس ها را از طریق حباب فراهم خواهد کرد. این سیستم قدرتمند با نفوذ حباب ها در محفظه و خیساندن کامل لباس ها در میانشان، تمیز کنندگی بالا را به ارمغان خواهد آورد. با وجود این قابلیت هرگز اثری از لکه ی مواد شوینده بر روی لباس ها مشاهده نخواهید کرد و سطح تمیز کنندگی ارتقاء خواهد یافت. فناوری Auto Optimal Wash در این محصولات درجه ی کثیفی لباس ها را می سنجد و پس از آن میزان بار موجود در دیگ را نیز اندازه گیری خواهد کرد. با توجه به این بررسی ها برنامه ی شستشو را شروع می کند و میزان آب و مواد شوینده ی مورد نیاز را از این طریق خواهید سنجید و تمیز کنندگی مطلوب را در لباس ها ایجاد می کند. گرم کننده ی سرامیکی در این ماشین لباسشویی ها به گرم شدن مناسب آب کمک خواهد کرد و این گرم کننده هیچگاه هیچ رسوبی را بر روی خود جای نخواهد گذاشت و در نتیجه کیفیت گرم کنندگی به مرور کاهش نخواهد یافت. قابلیت Bubble Care Samsung نیز به تمیز کنندگی بالاتر کمک می کند و لباس هایی عاری از آلودی و کاملا خوش بو را در اختیارتان می گذارد. امکان مدیریت برنامه ها و شستشو از راه دور ماشین لباسشویی سامسونگ امکان پذیر است، برای این کار اپلیکیشن مورد نیاز را بر روی گوشیتان نصب نمایید و در خانه، محل کار و یا هر جای دیگری مدیریت شستشو را در دست بگیرید. در ماشین لباسشویی سامسونگ از موتور قدرتمند Digital Inverter استفاده شده است تا کارایی عالی را برایتان به همراه بیاورد. موتور اینورتر کارکردی فوق العاده دارد و در آن تسمه حذف شده است، حرکت از طریق آهنربای قوی انجام خواهد گرفت. از این رو اصطکاک بین قطعات به میزان قابل توجهی کاهش یافته و سطح تولید صدا به حداقل رسیده است. از اثرات دیگر این کاهش سطح اصطکاک، عمر طولانی مدت موتور خواهد بود. در موتور دیجیتال اینورتر میزان مصرف انرژی نیز کاهش یافته است و لازم نیست برای مصرف برق این محصول هزینه ی بالایی پرداخت نمایید. کمپانی بزرگ سامسونگ عمر 10 ساله ی این موتور را تضمین کرده است. با این قابلیت های مثبت و کارایی عالی می توان با اطمینان این محصولات را در بین بهترین برند ماشین لباسشویی قرار داد.

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در سایت آی پی امداد

حسن بازدید : 44 شنبه 26 تیر 1400 نظرات (0)

یخچال سامسونگ متعلق به کدام کشور است؟

یکی از نکته هایی که شما در بررسی کیفیت یخچال سامسونگ باید در نظر بگیرید این میباشد که این محصول ساخت کدام کشور میباشد؟

یخچال های سامسونگ در کشور کره جنوبی ساخته و تولید می ‌شوند و این کشور سازنده و صادرکننده اصلی یخچال های سامسونگ می باشد.

بیشتر بخوانید: اصول کار و عیب یابی یخچال فریجیدر

بررسی خدمات پس از فروش سامسونگ؟

یکی از سوالات پر تکرار که مصرف کنندگان دروقت بررسی کیفیت یخچال سامسونگ می پرسند این میباشد که خدمات پس از فروش یخچال سامسونگ به چه صورت میباشد؟ اگر این پرسش برای شما هم مهم  است به شما سفارش می کنیم تا در این بخش با ما همراه باشید.

برند سامسونگ حضور مستقیمی در ایران ندارد و همین مسئله موجب شده تا خدمات پس از فروش این برند از سوی برند های داخلی ارائه شود؛ اگر شما هم به مانند بسیاری از افراد از این خدمات راضی نمیباشند می توانید از خدمات تعمیر یخچال سامسونگ در محل توسط تعمیرکاران  استفاده کنید.

 بررسی رقبای یخچال سامسونگ؟

در بررسی کیفیت یخچال سامسونگ بهتر است مطلع باشید  که رقیبان داخلی و خارجی این محصول چه برندهایی می باشند که ما در ادامه اصلی ترین رقیبان آن را خدمت شما ارائه می دهیم.نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگipmdad

  • رقیبان داخلی این یخچال در ایران امرسان و سینجر است  که از بازار خوبی در داخل کشور برخوردارند.
  • .به شما سفارش می کنیم تا برای مقایسه بهتر محصولات قبل از خرید نگاهی هم به بررسی کیفیت یخچال امرسان داشته باشید
  • برندها و رقیبان خارجی یخچال سامسونگ نیز دوو و الجی می باشند که از محبوبیت و فروش خوبی در میان مصرف کنندگان برخوردارند.
حسن بازدید : 41 دوشنبه 21 تیر 1400 نظرات (0)

آشنایی و بررسی تاریخچه کارخانه تولید کننده جاروبرقی بوش

اگر تعریف جاروبرقی های بوش  زیاد به گوشتان خورده است اما تا به حال تجربه خرید محصولی از این برند را نداشته اید به شما توصیه می کنیم تا قبل از بررسی کیفیت جاروبرقی بوش نگاهی به تاریخچه برند کارخانه بوش بیاندازید.

  • برند بوش یکی از 10 شرکت بزرگ آلمانی است در کشور آلمان با سابقه ای بیش از یک قرن، در 4 حوزه اصلی لوازم خانگی و ابزارهای کارگاهی، فناوری های صنعتی و انرژی و ساخت و ساز، راهکارهای موبایلی نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت دارد و که شهرت بسیار عجیب و غریبی در زمینه تولید قطعات ماشین دارد.
  • موسس بوش، رابرت بوش در سال 1886 بود و کار خود را با تاسیس کارگاهی در اشتوتگارت آغاز کرد.
  • این برند حتی با وجود جنگ جهانی اول توانست با استراتژی خود به پیشرفتش ادامه دهد اما در میانه دوم دهه 1920 با بحرانی مواجه شد و به دلیل کاهش تقاضا، این شرکت را به فکر تولید محصولات جدید انداخت.
  • استراتژی های جدید این برند شامل پیشرفت در تولید محصولات موجود و تولید به صورت سری در دستۀ ابزارهای برقی، فناوری های گرمایشی و تولید تلوزیون و رادیو می شد.
  • سپس شرکت بوش شروع به تولید محصولات آشپزخانه کرد که علاوه بر یخچال بوش و جاروبرقی بوش، مخلوط کن بوش نیز یکی از اختراعات جدید این شرکت بود که خواهان بسیار زیادی داشت.
  • فروش بین المللی این شرکت از 51 درصد سال1990 به 72 درصد در سال 2000 رساند.
  • بوش پس از ورود به بازار هند و ژاپن در سال 1994 دفاتر فروش خود را در کشور چین تاسیس کرد.

جاروبرقی بوش ساخت کجاست؟

یکی از رایج ترین سوالات بسیاری از شما در هنگام بررسی کیفیت جاروبرقی بوش این است که؛ جاروبرقی بوش ساخت کجاست؟ همان طور که در بخش قبلی به صورت مفصل درباره تاریخچه جاروبرقی بوش صحبت کردیم، گفتیم که این برند ساخت کشور آلمان است که بیش از یک قرن است که در عرصه تولید قطعات خودرو، لوازم خانگی و … را دارد.

جاروبرقی بوش به دلیل امکانات ویژه ای که دارد یکی از محصولات پرطرفدار این برند در سراسر جهان همچنین کشور ما است.

پیشنهادی: دلایل روشن نشدن جاروبرقی چیست؟

خدمات پس از فروش جاروبرقی بوش چطور است؟

یکی از سوالات خریداران جاروبرقی بوش این است که خدمات پس از فروش جاروبرقی بوش چطور است؟

  • متاسفانه بسیاری از برندهای خارجی مانند بوش به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی، حضور مستقیم در کشور ندارند و خدمات پس از فروش خود را به شرکت های داخلی اعطا کرده اند، که برای استفاده از خدمات پس از فروش جاروبرقی بوش می توانید با شماره تلفن های درج شده روی ضمانت نامه تماس حاصل فرمایید.
  • اما چنانچه به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات پس از فروش جاروبرقی بوش را نداشتید و یا از خدمات ارائه شده رضایت کافی را نداشتید جای هیچ گونه نگرانی نیست! 

جاروبرقی بوش با محصولات کدام برند ها در داخل و خارج از کشور در حال رقابت است؟

یکی از اصلی ترین موارد در هنگام بررسی کیفیت جاروبرقی بوش این است که رقیبان جاروبرقی بوش چه برندهایی هستند؟

از رقیبان خارجی جاروبرقی بوش می توان به جاروبرقی سامسونگ و پاناسونیک اشاره کرد. و از رقیبان ایرانی جاروبرقی بوش نیز می توان به جاروبرقی پارس خزر اشاره کرد.

چرا جاروبرقی بوش بخریم؟

تا به اینجای مقاله بررسی کفیت جاروبرقی بوش سعی کردیم که شما را در انتخابی بهتر هنگام خرید جاروبرقی کمک کنیم. اما اگر تا به اینجا توجیه نشده اید که چرا جاروبرقی بوش بخریم با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

شرکت بوش به عنوان یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین شرکت های جهان در تولید لوازم خانگی اعم از جاروبرقی بوش با قدرت مکش بالا، طول عمر و کیفیت بالا و با افزودن تکنولوژی های به روز دنیا توانسته جزء پرفروش ترین جاروبرقی های در حال حاضر دنیا از جمله ایران باشد.

حسن بازدید : 38 جمعه 18 تیر 1400 نظرات (0)

اگر قصد سفر به کشور سوئد را دارید اما امکان تامین هزینه های این سفر را ندارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که ماشین لباس شویی الکترولوکس، ساخت کشور سوئد را به منزل خود بیاورید.

الکترولوکس یک برند سوئدی است که انواع لوازم برقی از جمله یخچال، جاروبرقی و… را تولید می کند، اما زمانی که صحبت از ماشین لباس شویی، فقط می توان از ماشین های لباس شویی درب جلوی الکترولوکس نام برد.

در واقع الکترولوکس قبلا ماشین های لباس شویی درب بالا هم تولید می کرده که چندان تکنولوژی پیشرفته ای نداشته و سازگار با محیط زیست نبودند. اما امروزه الکترولوکس صرفا به تولید ماشین های لباسشویی درب جلو با این ویژگی ها می پردازد.

 نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی الکترولوکس ایپی امداد

حال به این نکته می پردازیم که آیا خرید ماشین لباس شویی الکترولوکس از لحاظ اقتصادی به صرفه است یا خیر؟
ماشین لباسشویی الکترولوکس درب جلو:
الکترولوکس شامل پنج مدل متنوع در زمینه ماشین لباس شویی درب جلو است که ظرفیت آن ها از ۷.۵ تا ۱۰ کیلو گرم متغیر است.

کارخانه الکترولوکس ابتدا در کشور استرالیا تاسیس شد و پس از آن به کشور تایلند انتقال یافته، با این حال شما می توانید هم چنان شاهد همان میزان کیفیت تولیدی در کشور استرالیا باشید.

ماشین لباس شویی الکترو لوکس مدل EWF12753 7.5kg Vapour Action System
ماشین لباسشویی الکترولوکس
در بین پنج مدل مختلف ماشین لباسشویی الکترولوکس درب جلو، این مدل با ۱۲۰۰ دور در دقیقه بیشترین سرعت چرخش را دارا بوده و ۷.۵ کیلو گرم ظرفیت دارد.

اصلی ترین و جذاب ترین ویژگی این مدل ماشین لباس شویی الکترولوکس درب جلو، برنامه شستشو با بخار آن است.

شستشو با بخار، شامل ۲۱ دقیقه چرخش ماشین و شستشوی لباس ها بدون نیاز به آب و مواد شوینده بوده و این سیستم به تازه بودن و آسیب ندیدن البسه شما بسیار کمک می کند.

در واقع با سیستم بخار شوی مایشن لباس شویی الکترولوکس، چروک ها و بوی بد البسه از بین رفته و شما دیگر نیازی به اتو کشیدن لباس های خود ندارید و می توانید با اطمینان از حفظ کیفیت و استایل لباس، به شستشوی آن ها بپردازید.

از دیگر ویژگی های این مدل از لباس شویی درب جلوی الکترولوکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مدیریت زمان شستشو

شما به دو روش می توانید زمان شستشوی لباس های خود را تعیین کنید. هم به صورت اتوماتیک و تنظیم زمان ماشین لباس شویی و هم به صورت دستی.

یعنی در واقع شما این اختیار را دارید که هر زمان و به هر دلیلی که می خواهید، به شستشوی لباس ها پایان بدهید.

این ویژگی می تواند در زندگی های پر مشغله امروزی بسیار مفید واقع شود.

سیستم شستشو با جریان پر فشار آب

در این مدل البسه به شکل آرام تری شسته می شوند. در واقع به جای این که لباس های کثیف شما با شدت و چنگ زدن شسته شوند، توسط یک سیستم شستشوی آرام و مداوم توسط فشار آب و مواد شوینده، ماساژ داده می شوند. که همین امر موجب کاهش آسیب های وارده به لباس، هنگام شستشو می شود.

شستشوی لباس های پشمی

این ویژگی برای شستشن لباس هایی با الیاف پشمی طراحی شده است. شما با خرید این مدل از ماشین لباس شویی الکترولوکس می توانید بدون نگرانی از آب رفتگی و تخریب لباس های قیمتی پشمی خودتان، به شستشوی آن ها بپردازید.

سیستم شستشوی سریع

این ویژگی برای مواقعی که شما عجله دارید و می خواهید سریعا لباستان شسته شود بسیار مفید است. شما می توانید با ۱۸ دقیقه شستشوی سریع، لباس های نیمه کثیف خود را، فوری و تمیز تحویل بگیرید.

شما با خرید این مدل ماشین لباس شویی الکترولوکس می توانید از ۱۱ نوع برنامه متفاوت شستشو بهره مند شوید.

یکی از بزرگ ترین مشکلات سایر ماشین های لباس شویی درب جلو این است که پس از بسته شدن درب ماشین و شروع شستشو، شما دیگر امکان اضافه کردن لباس جدید را ندارید، و باید تا پایان سیکل شستشو صبر کنید.

اما این مدل ماشین لباس شویی الکترولوکس به شما امکان و فرصت اضافه کردن لباس جدید، حتی در حین شستشو را می دهد.

فقط فراموش نکنید که این امکان برای شما تا زمانی فراهم است که آب ماشین لباس شویی پایین تر از سطح درب بوده و دمای آب نیز کمتر از ۶۰ درجه سانتی گراد باشد.

این مدل با شعار موتوری کم سر و صدا وارد بازار شده و ۱۰ سال خدمات پس از فروش دارد.

در کل ماشین لباس شویی مدل EWF12753 7.5kg Vapour Action System الکترولوکس قابلیت تنظیم آب مصرفی و زمان شستشو با توجه به مقدار لباس ها را داشته که همین امر موجب صرفه جویی در وقت و انرژی می شود.

این ماشین، در سیستم امتیاز دهی WELS

۴ ستاره برای مصرف انرژی و ۴.۵ ستاره برای مصرف آب دریافت کرده است.

--------------------------------
مقاله پیشنهادی: بررسی ارور های ماشین لباسشویی ال‌جی (LG)

حسن بازدید : 35 پنجشنبه 10 تیر 1400 نظرات (0)

در این مقاله به بررسی مهمترین مشکلات یک کولر گازی خواهیم پرداخت:

کثیفی فیلتر هوا کولر گازی

یکی از لوازم کولر گازی که در صورت توجه نکردن و چشم پوشی از آن ، می تواند سبب کاهش کارآیی کولر گازی شده و خود این مسئله می‌تواند سبب خرابی دیگر لوازم کولر هم بشود ، فیلتر هوا می باشد.
ضروریست که فیلتر هوا پس از هر چند بار استفاده از کوله بصورت کامل تمیز بشود.

وزیدن باد گرم از کولر گازی

یکی از مشکلاتی که شاید  به جهت روشن نشدن کمپرسور به وجود بیاید، تولید باد گرم است. نشتی گاز فریون از کولر یکی دیگر از علل ایجاد باد گرم میباشد در صورت نشتی گاز فریون در کولر گازی هایسنس حتما با نمایندگی تعمیرات کولرگازی هایسنس در شمال تهران در تماس باشید.
از دلایل دیگر ایجاد باد گرم توسط کولر گازی می توان به خراب بودن پروانه خنک کننده کندانسور اشاره نمود . در صورتی که دریچه کولر را برداشته و درپوش را جدا کنید می‌توانید پروانه خنک کننده را بررسی کنید.

ریختن آب از کولر گازی

وقتی که کولر دارای آبریزی می باشد نشانه بشته شدن راه آب خروجی است. شما می توانید این مشکل را با باز کردن مسیر تخلیه آب برطرف کنید. زمانی که گاز کولر کم باشد نیز می‌تواند سبب نشتی آب از کولر بشود.

سر و صدا کولر گازی

سر و صدای زیاد یکی از رایج ترین مشکلات برای اشخاصی می باشد که دارای کولرهای گازی می باشند . برای برطرف کردن این صداهای ناهنجار ابتدا باید جای کولر را تنظیم کرده و آن را ثابت کنید به طوری که هنگام نصب جای آن کاملا تراز باشد بعد از آن باید پیچ کانال ها و قسمت‌های دیگر کولر را بررسی کنید تا مبادا شل شده باشند.

مشکل در سیستم تهویه مرکزی

اگر که سیستم تهویه مرکزی کولر گازی شما روشن نمی شود باید سعی کنید تنظیمات ترموستات و کنترل آن را انجام بدهید. مخصوصا در کولر گازی های ال جی اگر مشکل حل نشد حتما با نمایندگی اصلی تعمیرات کولر گازی الجیipemdad در تماس باشید. 

از کار افتادن کولر گازی

در صورتی که کولر گازی شما در حین کارکرد به طور ناگهانی خاموش می شود ممکن است برد فرمانی یا مدار الکتریکی دستگاه با مشکل روبرو شده باشد. در این صورت باید سریعا از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بخواهید تا مشکل را برای شما برطرف کند. خرابی فرمان یا مدار الکتریکی دستگاه ممکن است مشکلات دیگری از جمله اختلال در کولر گازی و یا عمل نکردن دستگاه طبق برنامه و… ایجاد کند.
از دیگر مواردی که موجب خاموش یا روشن شدن ناگهانی کولر می شود بالا بودن آمپر مصرفی می باشد که ممکن است به دلیل مشکل در سیم کشی باشد. در صورتی که سیم کشی ایراد داشته باشد خطرناک بوده و ممکن است آتش سوزی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: بررسی کد خطاهای کولر گازی وست پوینت

یخ زدگی کولر گازی

نخستین و با اهمیت ترین دلیل یخ زدگی کولر گازی میتواند به جهت کافی نبودن گاز باشد که در این صورت باید کولر را از نظر نشتی گاز چک کنید زمانی که فیلتر های کولر کثیف باشند یا گرد و خاک زیادی گرفته باشند نیز می توانند سبب یخ زدن شوند . از دیگر علل یخ زدن کولر گازی میتوان به بسته بودن مسیر لوله ها اشاره داشت.

حسن بازدید : 41 جمعه 04 تیر 1400 نظرات (0)

خاموش شدن یکباره جاروبرقی می تواند دلایل زیادی داشته باشد ولی ما در این مقاله به بررسی مهمترین علل آن پرداخته ایم.

مهمترین دلایل روشن نشدن جاروبرقی عبارتند از:

بررسی وصل بودن برق

اول از همه این مورد را چک کنید که آیا برق جریان داردیا خیر. در صورتی که بعد از بررسی متوجه وصل بودن جریان برق شدید اما باز هم جاروبرقی روشن نشد می توانید از یک تعمیر کار جاروبرقی کمک بگیرید. 

در صورتی که در جاروبرقی های کنوود با مشکل مواجه شدید می توانید با تعمیرکار جاروبرقی کنوود در تهران در تماس باشید.

چک کردن سیم جاروبرق

شاید به دلیل کشیدن سیم جاروبرقی به مکان های مختلف بدون این که توجهی به طول کابل و سیم برق بشود، سیم برق جاروبرقی از زیر پوشش خود دچار قطعی بشود که به آسانی هم قابل تشخیص نمی باشد و شاید در نگاه نخست سالم به نظر برسد. این یکی از دلایلی میباشد که سبب می شود جریان برق به موتور جاروبرقی وارد نشود و در نهایت شما می بینید که علت روشن نشدن جاروبرقی شاید از همین مورد به ظاهر ساده باشد که کمتر کسی از افراد به آن توجه می نمایند.

مشکل در سیم جمع کن جاروبرقی

در شرایطی که شاخک های سیم جمع کن به حلقه گردان متصل نباشند و جریان برقی به موتور منتقل نشود دستگاه جاروبرقی روشن نخواهد شد. همین خرابی سیم جمع کن جاروبرقی یکی دیگر از موارد روشن نشدن جاروبرقی است.

خرابی موتور جاروبرقی

در هر وسیله برقی موتور مربوط به آن دستگاه، در واقع قلب دستگاه است و در مواقعی که با مشکل مواجه شود عملکرد دستگاه نیز با اختلال رو به رو می شود. نیم سوز بودن و یا در حالتی که موتور به طور کلی بسوزد با روشن نشدن جاروبرقی شما را مطلع نماید.

اگر با مشکل خرابی موتور جاروبرقی، خاموش شدن یکباره جاروبرقی، روشن نشدن جاروبرقی مواجه شدید می توانید  برای تعویض و یا تعمیر آن از خدمات تعمیر جاروبرقی در محل استفاده کنید تا نزدیکترین فنی کار برای رفع مشکل شما اقدام نماید.

حسن بازدید : 38 سه شنبه 18 خرداد 1400 نظرات (0)

کولر گازی وست پوینت WESTPOINT  یکی از برند های مطرح کولر گازی در ایران می باشد. در این مقاله به بررسی کدهای خطا کولر گازی وست پوینت WESTPOINT  می پردازیم.

ارور E1: فشار بالا در سیستم – فیوز مینیاتور جهت محافظت برق دستگاه را قطع می کند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت آی پی امداد WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور E2: خطا در محافظ ضد یخ زدگی – فیوز مینیاتور برق را قطع نموده است– با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور E4: بالا رفتن دمای لوله رفت کمپرسور – فیوز مینیاتور برق را قطع نموده است – با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور E5: ایراد محافظ جریان زیاد – فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع میکند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور E6: مشکل کابل ارتباطی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع میکند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور E8: ایراد محافظ دمای بالای مقاومت - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع میکند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور H1: ارور یخ و برفک زدایی
ارور H3: اورلود محافظ کمپرسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع میکند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور H4: آنرمال و غیرطبیعی بودن سیستم - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع میکند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور H5: ارور محافظ IPM
ارور H6: خطا در ارسال فیدبک از طرف فن داخلی دستگاه - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع میکند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور F1: مشکل سنسور محیطی یونیت داخلی دستگاه – سنسور یونیت مقدار مقاومت چک گردد– امکان خرابی از برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع می کند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور F2: ایراد از سنسور اواپراتور – خرابی سنسور پایپ – اهم سنسور اپراتور و مقدار مقاومت سنسور پایپ بررسی شوند - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع می کند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور F3: سنسور محیطی یونیت خارجی – خرابی سنسور یونیت خارجی – مقدار اهم سنسور را بررسی کنید – مشکل از مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع می کند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور F4: ایراد سنسور کندانسور – خرابی سنسور کندانسور – مقدار مقاومت سنسور کندانسور را چک کنید - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع می کند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور F5: خطا سنسور لوله رفت کمپرسور – خرابی سنسور لوله کندانسور – مقدار اهم سنسور کندانسور را بررسی کنید - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع می کند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور F6: اورلود – کاهش فرکانس - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع می کند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور U1: ایراد جریان فاز کمپرسور
ارور U5: خطای تشخیص تشکیل جریان یونیت ها - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع می کند- با نمایندگی تعمیرات کولر گازی وست پوینت WESTPOINT تماس بگیرید.
ارور HC: خطای محافظ  و جریان فاز کمپرسور PFC

حسن بازدید : 28 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

فریجیدر (Frigidaire) یکی از تولید کنندگان معروف و پرفروش لوازم خانگی دنیا است ؛ این شرکت از زمان تاسیس تا زمان حال با تنوع محصولات خود توانست، نگاه قابل توجهی از مشتریان را به سوی خود جلب کند تا جایی که امروزه کیفیت محصولات آن شهرت جهانی دارد.

ما به عنوان نمایندگی تعمیرات یخچال فریجیدرipemdad قصد داریم در این مقاله شما را با :

  • نحوه عملکرد یخچال فریجیدر
  • عیب یابی یخچال فریجیدر

بپردازیم تا در صورت اشکال و خرابی، برای تعمیر یخچال فریجیدر بهترین عملکرد را داشته باشید.

نحوه عملکرد یخچال فریجیدر

1- دریافت گرما :

  • یخچال تنها یک سرد کننده نیست بلکه وسیله ای است که گرما را از اقلام درون می گیرد.

 

  • همان طور میدانید همیشه گرما از شئ گرم تر به شئ ای دیگر با دمای سرد تر می رود.

 

  • بنابراین هرچقدر تفاوت دما بیشتر باشد، جریان گرما سریع تر می شود تا زمانی که درجه حرارت آنها برابر شود .

 

2- گردش هوای داخل :

  • یخچال باید هوای گرم را با هوای تازه سرد جایگزین و گرمای را از آن حذف کند وهمین سبب مهم بودن جریان هوا در داخل یخچال می شود.
  • فن هوای گرم را از همه بخش های یخچال و فریزر شما جذب کرده و در سراسر بخارکننده یا سیم پیچ های خنک کننده توزیع می کند.

 

  • گرمای بیش از حد به گاز فرئون داخل بخارکننده انتقال پیدا می کند و خنک می شود چرا که این گاز در دمای بسیار سرد بین 9 تا 40 درجه کمتر از صفر در حرکت است .

3- خنک سازی فرئون :

  • برای استفاده مجدد از گاز فرئون برای خنک کردن هوای بیشتر، گرمایی که در حال حاضر در گاز فرئون است، باید خارج شود.

 

  • گاز فرئون به کمپرسور می رود تا در آن فشرده شود .

 

  • فرایند متراکم سازی جریان می یابد که دستگاه آن در پشت یا زیر یخچال فریجیدر قرار دارد و ظاهری شبیه رادیاتور دارد ومانند آن عمل می کند.

 

  • گرما از گاز فرئون گرم در متراکم کننده یخچال به هوای خنک در آشپزخانه شما جریان می یابد.

 

عیب یابی یخچال فریجیدر

 

بیشتر مسائل مربوط به تعمیر یخچال فریجیدر شامل موارد زیر هستند:

  • از کار ایستادن یخچال فریجیدر
  • برفک زدن یخچال فریجیدر
  • بوی بد داخل یخچال فریجیدر
  • مشکل آب سردکن و یخساز در تعمیر یخچال فریجیدر
  • هوای گرم داخل یخچال فریجیدر

 

نکته ای که باید به آن توجه کنید در مواجه با این دست مشکلات عدم دستکاری و انتخاب یک تعمیر کار یخچال فریجیدر حرفه ای است.

حسن بازدید : 31 جمعه 27 فروردین 1400 نظرات (0)

یخچال های آدمیرال از اجزای مکانیکی ( کمپرسور ، کندانسور ، فیلتر درایر ، اواپراتور ، کاپیلاری تیوب ( لوله مویی ) ) و الکتریکی ( موتور الکتریکی ، ترموستات ، رله استارت ، اورلود ) تشکیل شده اند.

کاربران عزیز سوالات خود را در زمینه تعمیر یخچال فریزر آدمیرال آی پی امداد از کارشناسان مجرب ما نیز بپرسید.

ـ برای استفاده از یخچال فریزر آدمیرال حتما از محافظ استفاده کنید.

ـ هنگام شروع به کار کردن یخچال فریزر آدمیرال پس از وصل کردن آن به برق درجه ترموستات را روی مقدرا متوسط قرار دهید.

ـ یخچال آدمیرال را به هیچ عنوان در مجاورت وسایل گرما زا قرار ندهید.

ـ حتما پیرامون یخچال آدمیرال باید 2 سانتی متر فاصله داشته باشد.

ـ هرگز مواد غذایی گرم و بدون در پوش را در داخل یخچال فریزر آدمیرال قرار ندهید و از گذاشتن مایعات پرهیز کنید.

ـ برای تمیز کاری یخچال فریزر آدمیرال را حتما از برق بکشید و حتما پس از جابجایی یخپال را تا 2 ساعت به برق متصل نکنید.

ـ زمانی که  برای مدت کوتاهی خانه را ترک می کنید و یا به مسافرت می روید ترموستات یخچال فریزر آدمیرال را روی درجات پایین تر تنظیم کنید تا موتور کمپرسور یخچال کمتر کار نماید.

مشکلات تعمیر یخچال آدمیرال

دلیل خراب شدن یا کار نکردن یخچال آدمیرال می‌تواند بسیار متفاوت باشد اما از متداول‌ترین مشکلاتی که برای این یخچال‌ها در حین کار پیش می آید می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ـ کار کردن دائم یخچال که دلیل آن می تواند بازماندن بیش‌ازحد در یخچال باشد و یا احتمال خراب شدن لاستیک های دور درب یخچال باشد.

ـ از دیگر علت های خرابی یخچال دمای بسیار بالای محیط آشپزخانه می باشد که باعث می شود موتور یخچال نیاز به تعمیرات داشته باشد.

ـ اگر یخچال دارای صدای بلند بود حتما با متخصص آن تماس بگیرید.

ـ امکان پاره شدن واشر دور یخچال به دلیل کهنگی یا توسط بک ابزار باشد.

ـ خراب شدن یخ ساز که می تواند خود به دلیل خراب شدن فیلتر یا موتور باشد.

ـ خراب شدن کپرسور که میتواند دلیل آن نوسانات برق یا کار کردن مداوم باشد.

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 392
  • بازدید سال : 3,476
  • بازدید کلی : 18,345