loading...

وبلاگ تعمیر لوازم خانگی

حسن بازدید : 43 سه شنبه 25 آذر 1399 نظرات (0)

 

ارور لباسشویی پاکشوما در واقع به همان حروف انگلیسی و اعداد مختلفی گفته می شود که برخی مواقع بر روی صفحه نمایش لباسشویی پاکشوما نمایان است. شناسایی این ارورها و آشنایی با روش برطرف نمودن آن به این دلیل برای کاربر اهمیت دارد که پس از آن، خودش می تواند علت هر ارور را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام نماید. در ادامه، اطلاعات مفید و مختصری در خصوص ارورهای گوناگون در اختیارتان قرار می دهیم. با ما همراه شوید.

ارور PE در لباسشویی پاکشوما

در صورت خرابی هیدروستات در لباسشویی، این ارور ظاهر می شود. برای بررسی و رفع ارور، لازم است با دقت بسیار زیادی محل قرار گیری هیدروستات لباسشویی را چک نمایید و میزان مقاومت آن را اندازه گیری کنید. اگر با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده اید که هیدروستات نیاز به تعویض دارد برای رفع کد خطای لباسشویی پاکشوما باید این قطعه را تعویض نمایید.

ارور OE در لباسشویی پاکشوما

این ارور مربوط به ایجاد مشکل در برد الکتریکی لباسشویی و همچنین خرابی پمپ تخلیه می شود. برای تعمیرات لباسشویی پاکشوما در این مشکل باید با دقت بسیار زیاد، پمپ تخلیه و تمام اتصالات مربوط به آن را بررسی نمایید. در انتهای بررسی این قطعه اگر نتوانستید مشکل را پیدا کنید بهتر است با تعمیرکار متخصص لباسشویی پاکشوما تماس حاصل فرمایید.

ارور DE در لباسشویی پاکشوما

درون درب لباسشویی، میکروسوئیچ وجود دارد. در هنگام خراب شدن این میکروسوئیچ و یا بروز مشکل در برد الکتریکی آن، این ارور را مشاهده می کنید. بررسی این قطعه بسیار حساس است و به دقت بسیار زیادی نیازمند می باشد. اگر اطلاعات فنی کافی در خصوص تعمیر لباسشویی و برطرف نمودن این کد خطای لباسشویی پاکشوما دارید می توانید میکروسوئیچ را با محصول اورجینال تعویض کنید.

ارور E60 در لباسشویی پاکشوما

موتور در لباسشویی، در واقع همانند نقش قلب در بدن انسان است. اگر درون این قطعه، مشکل به وجود آید کد خطای E60 ظاهر می شود. درون موتور، قطعات مختلفی به کار رفته که تمام آنها در هنگام نمایش این ارور نیاز به بررسی دارند. در صورت انجام تمام روش های تعمیراتی برای برطرف نمودن این ارور می توان موتور دستگاه را از طریق تماس با نمایندگی معتبر آن تعویض نمود.

ارور Cl در لباسشویی پاکشوما

این ارور مربوط به ایجاد مشکل در قفل کودک دستگاه است. برای بررسی و رفع ایراد به سادگی می توانید با فشار دادن دکمه های دستگاه که مربوط به قفل کودک می شود این ارور را محو کنید.

مقاله پیشهادی: بررسی ارور های ماشین لباسشویی سامسونگ در سایت آی پی امداد

ارور E33 در لباسشویی پاکشوما

این ارور لباسشویی پاکشوما به محض اینکه در سنسور سطح آب، مشکل ایجاد شود قابل نمایش است. در صورت خراب شدن این قطعه، میزان سطح آب ورودی به دستگاه، قابل شناسایی و تشخیص نیست‌. رفع این ارور با بررسی سنسور سطح آب و همچنین تعمیر و یا تعویض آن امکان پذیر می باشد.

 ارور F0 در لباسشویی پاکشوما

در صورت وجود مشکل در سیستم برق لباسشویی، این ارور ظاهر می شود. همانطور که می دانید سیستم برق لباسشویی نیز بسیار حساس است و در صورت کوچک ترین خطایی عوارض بسیار زیادی در پی دارد. پیشنهاد می شود برای تعمیرات لباسشویی پاکشوما در این موارد، از خدمات نمایندگی پاکشوما در سایت اینترنتی تعمیرات لوازم خانگی استفاده نمایید.

 

حسن بازدید : 43 یکشنبه 23 آذر 1399 نظرات (0)

قهوه اسپرسو خواص بسیاری دارد که در این بخش به مهمترین آن ها پرداخته ایم:

۱- افزایش عملکرد زمان ورزش

تحقیقات نشان داده است که کافئین بر بیشتر شدن عملکرد در ورزش تاثیرگذار است. کافئین می تواند عملکرد استقامتی بدن انسان در ورزش هایی مانند دو، شنا و دوچرخه سواری را تقویت کند. همچنین می تواند به بازیابی توان شما پس از انجام تمرینات کمک کند. زمان مطلوب برای مصرف کافئین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از شروع ورزش است، با اینکه گاهی افزایش کارایی در همان ۱۵ دقیقه اول آشکار می شود. به یاد داشته باشید که کافئین از میزان کم به متوسط مؤثر واقع می شود (حدود ۳ تا ۶ میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) و فواید بیشتری در میزان بالا (۹ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم) فراهم نمیکند.

۲- پیشگیری از ابتلا به سرطان

قهوه برشته شده تیره به داشتن انواع آنتی اکسیدان ها شهرت بسیار دارد. جهت فهم منبع و مکانیسم این خاصیت، بررسی ای برای مشاهده ماهیت شیمیایی قهوه برشته شده نسبت به خواص آنتی اکسیدانی آن انجام گرفت که در آن اجزای شیمیایی ای که از دانه های قهوه برشته شده در درجه حرارت بالا گرفته شده است، تجزیه و تعیین کیفیت شدند. این نتایج نشان داد که در قهوه برشته، ترکیباتی به نام فرآورده های واکنشی میلارد (MRPs) هست که مقدار زیادی خواص آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان ها به سلول ها کمک می کند تا از رادیکال های آزاد و فشار عمل اکسیداسیون که می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند، محافظت کند.

۳- کم شدن خطر بیماری نقرس

تحقیقی جدید نشان داده است که مصرف طولانی مدت قهوه با کاهش خطر بیماری نقرس در مردان و زنان در ارتباط است. این کاهش خطر قابل توجه در این بررسی، در افرادی که بیش از ۴ فنجان قهوه در روز مصرف می کنند، مشاهده شده است. نقرس که با ورم شدید مفاصل و درد شدید همراه است، از گذشته بیماری شایعی در بین مردان بوده، اما اخیرا در میان زنان هم افزایش موارد ابتلا گزارش شده است. بیشتر پژوهش ها در مورد پیشگیری و درمان نقرس روی مردان متمرکز بوده اما در بررسی ای که در سال ۲۰۰۷ انجام گرفت، آشکار شد که مصرف مداوم قهوه به طور قابل توجهی با کاهش شیوع بیماری نقرس در بین مردان ارتباط دارد. با این حال، این پژوهش جدید بیانگر این مسئله است که زنانی که حتی در روز یک فنجان قهوه می نوشند می توانند خطر ابتلا به نقرس را تا ۲۲درصد کاهش دهند.

۴- کم شدن خطر انسداد شریان های قلب

در صورتی که نوشیدن قهوه عادت روزانه شما شده، ممکن است در طولانی مدت از تاثیرات آن روی سلامت قلب خود شگفت زده شوید. بررسی تازه ای که نتایج آن در نشریه انجمن قلب ایالات متحده منتشر شده نشان داده که شاید مصرف بیش از اندازه چای و مصرف متعادل قهوه به دلیل انسداد رگ های قلب با کاهش میزان مرگ ومیر رابطه مستقیم داشته باشد. در قهوه خورهایی که ۲ تا ۳ فنجان قهوه در روز می نوشند نسبت به کسانی که کمتر از یک فنجان از آن در روز می نوشند، خطر مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی ۲۱ درصد کاهش مییابد.

حتما بخوانید: جلوگیری از ایجاد رسوب در اسپرسوساز


۵- کاهش خطر ابتلا به دیابت:

نوشیدن قهوه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. ولی زمانی پای مزایای سلامت قهوه به میان می آید، زمان نوشیدن آن هم اهمیت زیادی پیدا می کند. طی مطالعه ای در برزیل، حدود ۷۰ هزار زن که دیابت نداشتند مورد بررسی قرار گرفتند، آنهایی که پیش از ظهر بیش از یک فنجان قهوه می نوشیدند، ۳۴ درصد کمتر از کسانی که اصلا قهوه نمی خوردند مبتلا به دیابت نوع ۲ شده بودند. زنانی که حداقل ۳فنجان قهوه در روز می نوشیدند در مقایسه با زنانی که هرگز قهوه نمی خوردند، ۲۷ درصد کمتر دچار این بیماری می شدند. با وجود این، وقتی پژوهشگران این اطلاعات را دقیق تر مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که زمان بندی ویژه در مصرف قهوه فاکتوری است که رابطه مستقیمی با تاثیر محافظتی آن دارد.

حسن بازدید : 37 پنجشنبه 20 آذر 1399 نظرات (0)

جهت انجام این كار از یك ماده طبیعی استفاده مینماییم: لیمو ترش . این میوه پر فایده از دیر باز جهت پخت و پز برای از بین بردن لكه‌ها و بوی بد مواد غذایی و تمیز كردن كفش‌های تنیس و غیره مورد استفاده قرار می گرفت  اکنون ما جهت از بین بردن آلودگی درون ماكروفر هم از این ماده استفاده می كنیم :

بخش های کار:
1.یك فنجان مخصوص ماكروفر برداشته و داخل آن آب لیمو ترش بریزید . آب لیمو ترش به عنوان یك بوزدا عمل میكند .
2. در این مرحله ماكرو فر را روشن كنید و به مدت سه دقیقه بگذارید كار كند . حالا بگذارید تا فنجان همچنان در ماكروفر باشد تا بخارات بدرون آن نفوذ كند و تاثیر خود را بگذارد .
3.حالا فنجان را از ماكروفر بیرون بیاورید و داخل آن را با یك پارچه تمیزكنید . به خاطر داشته باشید اگر همیشه داخل ماكروفرتان را تمیز كنید داخل آن بوی بد نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: چرا مایکروفر بوی بدی می دهد؟

تشکر از همراهی شما در این مقاله

--------------------------------------------

این محتوای کاربردی را هم از دست ندهید: معنای کلمات روی مایکروفر چیست؟

حسن بازدید : 54 سه شنبه 18 آذر 1399 نظرات (0)

ماشین ظرفشویی بوش الکی معرو ف نشده است، اگه نظرات در مورد ماشین ظرفشویی بوش را بخوانید به این نتایج می‌رسید که مزیت های ماشین ظرفشویی بوش از این قرار است:

  • سخت‌ترین خرده‌های غذا را تمیز می‌کند

ماشیم ظرفشویی بوش با جت‌های فشار قوی آب تمامی تکه‌های سرسخت غذا که ته قابلمه، ماهی‌تابه و ظروف چسبییده‌اند را از پاک کرده و  بازوهای محرک ماشین لکه‌ها و تجمع‌های غذا در بدجاترین جای ظروف که دست به راحتی در آن نمی‌رود، را پاک می‌کنند و برق می‌اندازند. مثلا تکه‌های سوخته کباب، پنیر خشک شده لازانیا یا عصاره گوشت خشکیده در درزهای سس خوری.

بیشتر: ارور ظرفشویی بوش

 

  • تکنولوژی هایژن پلاس دارد.

باکتری‌های ای‌کُلای  E.coliو سالمونلا Salmonella ، دو میکروب خطرناک‌اند که اگر در غذا و روی ظروف رشد کنند، سبب مسمومیت‌های غذایی شدید یا کشنده می‌شوند. تکنولوژی Hygiene Plus ماشین ظرفشویی بوش با برنامه شستشویی به دمای بالای 70 درجه و زمان بالای 10 دقیقه این 2 باکتری خطرناک را می‌کشد. و خانواده‌هایی که عضو حساس به بیماری یا کودک دارند، خوب است که از این ماشین‌های ظرفشویی استفاده کنند.

  • آب کم مصرف می‌کند.‌

بیشتر ماشین‌های ظرفشویی بازار در هر برنامه شستشو حدود 60 لیتر آب مصرف می‌کنند. اگر بخواهید ظرف‌های‌تان را زیر شیر آب بشویید حدود 7 لیتر آب مصرف می‌کنید و آن 53 لیتر اضافه آب برابر 2 بار استحمام زیر دوش آب است. ماشین ظرفشویی بوش با تکنولوژی ActiveWater و برنامه شستشوی 50 درجه سانتی‌گراد، با هر قطره آب تا 400 برابر ماشین ظرف‌شویی‌های دیگر، قدرت تمیزکنندگی دارد.

  • آب را هدر نمی‌دهد.

با تکنولوژی ActiveWater ماشین ظرفشویی بوش آب را درست و به‌جا استفاده می‌کند؛ یعنی آب مرحله آب‌کشی ظروف را در مخزنی ذخیره می‌کند، سپس ظرف‌هایی که سری بعدی در ماشین ظرفشویی چیده می‌شوند را با این آب ذخیره شده، خیس می‌کند. به این ترتیب یک مقدار آب را 2بار به‌طور موثر به کار می‌برد. 

مطالعه مقاله بررسی کدهای خطا F1، F2، F3، F4، F5، F6، F7، F8 و F9 ظرفشویی سامسونگ برای افرادی که ماشین ظرفشویی سامسونگ دارند توصیه می گردد.

حسن بازدید : 34 یکشنبه 16 آذر 1399 نظرات (0)

در این بخش به بررسی کد های خطای لباسشویی سامسونگ می پردازیم. ارور ماشین لباسشویی سامسونگ مجموعه جامعی می باشد از همه کد خطاها، علت ارور و نحوه برطرف کردن آن ها در تمام مدل های لباسشویی سامسونگ موجود در بازار. به کمک این مقاله میتوانید در اسرع وقت به رفع مشکل لباسشویی خود بپردازید. اطلاعات بیشتر

کد خطای dl، کد خطا dsT کد خطا d5: در ماشین لباسشویی در حالی که دستگاه دارد کار می کند باز شده است

کد خطا fl: دستگاه نتوانسته درب را  قفل کند

کد خطا Hr: مشکل کنترل درجه حرارت

کد خطا LO: در باز  نمی  شود

کد خطا 5E یا SE : ماشین لباسشویی نمی تواند آب را تخلیه نماید

کد خطا 4E: زمان آب گرفتن داخل دستگاه (تغذیه آب) به اتمام رسیده است

کد  خطا ND: آب از داخل دستگاه بیرون کشیده نمی شود.

کد خطا NF: زمان تغذیه آب به اتما م رسیده –آب را نمی گیرد

کد خطا dE: اینطور تشخیص داده شده که در ماشین لباسشویی دارد باز می شود

کد خطا UE: ماشین لباسشویی تشخیص داده استکه نامتعادل لباس داخل آن ریخته شده است

کد خطا DC: ماشین لباسشویی نامتعادل است و نمی تواند بچرخد

کد خطا 3E: مشکل حرکت موتورو یا سنسور موتور

کد خطا OE: ماشین لباسشویی را بیش از حد پر کرده اید

کد خطا LE: نشتی آب – بدلیل مقدار زیاد ماده شوینده در قسمت جلو نشتی آب دارد- سوئیچ  سطح آب بد کار کرده

کد خطا HE:  مشکل هیتر آب تشخیص داده شده

کد خطا tE: سنسور هیتر دمایی ارور داده

کد خطا IE:  خطا در سنسور سنجش سطح آب

کد خطا CE: دمای آب غیر عادی

کد خطا در ماشین لباسشویی های سامسونگ قدیمی تر

کد خطا E1: در زمان تعیین شده آب را تامین نکرده

کد خطا E2: تخلیه انجام نمی شود

کد خطا E3: آب بیش از اندازه پر شده

کد خطا E4: عدم تعادل

کد خطا E6،E5: دمای آب به سرعت بالا می رود و پایین می آید.

کد خطا E8: دما در دور شست و شوی با دمای پایین ، خیلی بالاتر از دمای تعیین شده در چرخه شست و شو می باشد.

کد خطا E9: نشتی آب، سطح آب کاهش یافته

کد خطا EA: ارور از ژنراتور موتور

کد خطا EB: ارور موتور

کد خطا ED: درب باز است

حسن بازدید : 3240 پنجشنبه 13 آذر 1399 نظرات (0)

این خطا مربوط به دمای یخچال فریزر می باشد. اگر دمای یخچال فریزر اسنوا، بیشتر از ۹ درجه باشدارور H1 اسنوا نمایان شده و صدای هشدار یخچال به گوش خواهد رسید.

علل ارور H1 در یخچال فریزر اسنوا

·        یخچال تازه تعمیر شده: اگر زمان تعمیرات طولانی باشد هوای سرد یخچال، خارج و با روشن کردن یخچال، خطا H1 در یخچال فریزر اسنوا نمایان می شود.

·        قرار گرفتن یخچال در یک محیط گرم: دقت داشته باشید یخچال را در کنار اجاق گاز یا در مسیر تابش آفتاب قرار ندهید.

·        باز ماندن طولانی مدت درب یخچال: از بسته شدن درب یخچال اطمینان پیدا کنید. با باز بودن درب، هوای سرد خارج شده و موتور باید بیشتر کار کند تا کابین را خنک کند.

·        گذاشتن غذای گرم داخل یخچال: اجازه دهید حرارت غذا کمتر شود سپس آن را در یخچال قرار دهید.

·        خرابی برد، خرابی کمپرسور، خرابی فن کندانسور و خرابی میکروسوییچ درب ها نیز از دلایل این ارور می باشد.

·        کمبود گاز یا نبود گاز مبرد در موتور یخچال با ارور H1 در یخچال اسنوا نمایان می شود.

خدمات تعمیرگاه مرکزی تعمیرات ساید بای ساید اسنوا

 

علائم کمبود گاز در یخچال فریزر اسنوا

 اگر علائم زیر را در یخچال مشاهده کردید نشت گاز در یخچال وجود داردو خطا H1 در یخچال فریزر اسنوا ظاهر می شود.

·        یکسره کار کردن یخچال

زمانی که یخچال، یکسره کار می کند به این دلیل است که نمی ‌تواند سرمای کافی را تولید کند. در نتیجه، برای رسیدن به دمای مناسب به طور مداوم کار می کند. اگر یخچال مدت زمان طولانی به طور یکسره کار کند باعث نیم سوز شدن موتور می شود.

 

·        گرم بودن مواد غذایی در یخچال

 اگر مواد غذایی داخل یخچال، گرم هستند و خنک نمی شوند یکی از علائم کمبود گاز می باشد. کمبود گاز و بالا بودن دمای یخچال باعث فاسد شدن مواد غذایی می شود.

 

·        بالا رفتن برق مصرفی

اگر گاز نشت پیدا کند موتور به صورت دائم کار ‌می کند، برق زیادی مصرف شده در نتیجه، مبلغ بیشتری را باید پرداخت کنید.

 

·        انتشار بوی نامطبوع

با نشت گاز، بوی نامطبوعی اطراف یخچال را فرا می گیرد. شاید ابتدا گمان کنید مواد غذایی فاسد شده است؛ اما این بوی گاز فریان است.

 

·        گرم بودن یخچال، سرد بودن فریزر

نقش گاز در یخچال، سرد کردن محفظه می باشد. سرما ابتدا وارد فریزر شده و سپس وارد یخچال می شود؛ اما اگر یخچال گرم و فریزر سرد است، به دلیل کاهش گاز می باشد وارور H1 اسنوا بر روی یخچال ظاهر می شود.

 

دو راهکار برای بررسی نشت گاز یخچال فریزر اسنوا

·        بررسی کندانسور

محل کندانسور یخچال را لمس کنید. اگر سرد باشد و یخچال در حال کار کردن می باشد یعنی گاز نشت پیدا کرده است. در حالت عادی اگر گاز در لوله های کندانسور حرکت کند کندانسور باید گرم باشد.

 

·        بررسی صدا

دوشاخه یخچال را از برق بکشید، گوش خود را به بدنه یخچال نزدیک کنید، صداها را خوب گوش دهید، اگر صدایی به گوش تان رسید یعنی جریان گاز وجود دارد؛ اما اگر صدایی به گوش تان نرسید یعنی نشت گاز اتفاق افتاده است.

حسن بازدید : 35 سه شنبه 11 آذر 1399 نظرات (0)

در این بخش به بررسی کدهای خطا F1، F2، F3، F4، F5، F6، F7، F8 و F9 ظرفشویی سامسونگ پرداخته ایم. در ادامه همراه ما باشید...

همه این کد خطا ها زمانی در برخی از ماشین های ظرفشویی سامسونگ به چشم می خورند که در موتور یا برد الکترونیکی آنها ایراد وجود داشته باشد، برای رفع همه این ارور ها در مرحله ی اول نیاز می باشد تا دستگاه را ریست کنید تا اختلالات ساده در اولین قدم حل شوند.

 

برای این کار نیاز می باشد تا دستگاه را خاموش کنید و از پریز بکشید. شیرهای ورودی آب را نیز به طور کامل ببندید. بعد از 20 دقیقه شیر آب را باز کرده و ماشین ظرفشویی را به برق متصل نمایید و دکمه ی شروع را فشار دهید تا دستگاه روشن شود. صفحه نمایش را مشاهده کنید و در صورتی که ارور ها را باز هم مشاهده کردید باید با متخصصان تعمیراتی سامسونگ سرویس تماس حاصل نمایید و برای آنها ارور ها را توضیح دهید.

حتما بخوانید: کد خطای 4E1 ماشین ظرفشویی سامسونگ

متخصصان تعمیراتی سامسونگ سرویس در اولین فرصت به محل مراجعه کرده و مشکل ماشین ظرفشویی شما را حل میکنند.

 

ارور یا کد خطای F3 و F5

کد خطا های f3 و f5 از رایج ترین های ماشین ظرفشویی می باشند که اکثرا نمایش داده می شوند و دلیل نمایان شدن این ارور ها نشتی و آبریزش در قسمت های پایینی ماشین ظرفشویی می باشد.

 

ارور F3 در تمامی ماشین های ظرفشویی از برند سامسونگ در صورت نشتی بخش های پایین نمایان میشود و دلیل این ارور هم پر شدن سینی پایینی ماشین ظرفشویی و فعال شدن سوئیچ شناور می باشد.

 

برای رفع این مشکل باید در اولین قدم دستگاه را از پریز جدا کنید و ماشین ظرفشویی را به سمت عقب خم کرده و به جایی تکیه دهید تا تمامی آب های پر شده در سینی خالی شود.

 

برای بهتر خشک کردن این آب بهتر است از حوله و سطل استفاده نمایید تا کار راحت تر صورت بگیرد. در صورتی که تخلیه به صورت کامل انجام شود سوئیچ به حالت قبلی خود برمی گردد و تمامی ارور ها از صفحه نمایش حذف می شوند.

 

در صورتی که ارور ها باز هم پاک نشدند نیاز می باشد تا با تکنسین های سامسونگ سرویس تماس حاصل نمایید و و از آنها برای بررسی این ارور ها کمک بخواهید. تکنسین های مجرب و کاردان به دلیل تجربه ی بالایی که در این امر دارند به راحتی مشکل را تشخیص داده و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام میدهند.

 

ارور F5 نمایان شده بر روی صفحه ی نمایش از خرابی و گرفتگی بازوهای آبپاش به شما خبر می رساند. دلیل این گرفتگی ها می تواند جرم. رسوب های آب یا زنگ زدگی باشد. بهتر اس بازو ها را به خوبی چک کنید و در صورت مشاهده ی هر یک از این موارد بازو ها را تمیز کرده و رسوب زدایی کنید. در صورتی که نتوانستید ارور ار با این اعمال رفع کنید بهتر است با متخصصان تعمیراتی سامسونگ سرویس تماس حاصل نمایید و درخواست کمک کنید.

 

انجام هر گونه عملیات ناشیانه باعث می شود سیستم شما بدتر از قبل شود و این موضوع باعث می شود شما هزینه ی بیشتری را برای رفع مشکل خرج کنید.

حسن بازدید : 43 پنجشنبه 06 آذر 1399 نظرات (0)

در مقایسه با بقیه کولرهای موجود در بازار تعمیر کردن کولرهای آبی به نسبت سایر کولرها راحت تر می باشد.
علاوه بر این سیستم پیچیده ای در کولر آبی وجود ندارد و یک شخصی که اطلاعات تخصصی در خصوص الکترونیک و لوله کشی ندارد می توان این مدل کولر را به راحتی  نصب کند.
اما بهتر است قبل از اینکه اقدام به نصب کولر آبی کنید با قطعات و اجزای کولر آبی آشنا شوید تا بهتر بتوانید با مسائل کولر آبی برخورد کنید.
ما در کولرهای آبی دو فرآیند برای خنکسازی محیط ساختمان داریم:

گردش هوا
گردش آب
اگر بخواهیم قطعات کولر آبی را دسته بندی کنیم ما سه دسته برای این مدل کولر آبی در نظر می گیریم.

الکترونیکی
مکانیکی
ثابت
قطعات الکترونیکی
قطعات الکترونیکی، قطعاتی هستند که با نیروی برق کارهای خود را انجام می دهند.
قطعات مکانیکی وابسته به قطعات الکترونیکی است چرا که با انرژی که از برق قطعات به دست می آورند قطعات مکانیکی به حرکت در می آیند.
جالب است که بدانید این قطعات هزینه زیادی دارند و اگر بسوزد باید هزینه ی زیادی برای تعمیر این قطعات بپردازید.
دراینجا قرار است قطعات الکترونیکی کولر آبی را به شما معرفی کنیم.

موتور یا دینام کولر
پمپ آب
جعبه تقسیم برق کولر آبی
قطعات مکانیکی
قطعات الکترونیکی انرژی لازم را برای به حرکت در آوردن قطعات مکانیکی تأمین می کنند.
این انرژی همان نیروی برق است که قطعات الکترونیکی با هدایت آن به قطعات مکانیکی باعث روشن شدن کولر آبی می شوند.
همانند قطعات الکترونیکی، قطعات مکانیکی نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند چرا که اگر برای قطعات مکانیکی مشکلی پیش بیاید نمی توانید از خدمات کولرهای آبی استفاده کنید.
پس برای حفظ قطعات مکانیکی با احتیاط عمل کنید و برای نگهداری آن ها باید روغن کاری را انجام دهید.
اما قطعات مکانیکی کولر آبی موارد زیر می باشد:

شناور
پروانه کولر
تسمه
پولی ها
قطعات ثابت
کولرهای آبی علاوه بر قطعات الکترونیکی و مکانیکی یک نوع قطعات دیگر دارند.
این قطعات که ثابت هستند نیز به نیروی برق ندارد بلکه این قطعات مکانیکی هستند که با انجام کارهای خود بر روی قطعات ثابت باعث خنک سازی محیط می شوند.

بدنه
پوشال
شیر تخلیه
دریچه ها
شبکه آبرسانی
تمامی موارد بالا به صورت ثابت هستند پس لازم است قطعات مکانیکی و الکترونیکی کار خود را به خوبی انجام دهند تا در پایان هوای خنک به محیط از طریق دریچه ها انتقال پیدا کند.

اولین کولر آبی در ایران
تاریخچه ی کولرهای آبی در ایران به  زمانی بر می گردد که برای اولین بار مردم شهر یزد برای خنک سازی محیط خانه ی خود از بادگیر ها استفاده کردند.
بهتر است بگوییم انسان تا وقتی تحت فشار گرما نبود هیچوقت به دنبال اختراع کولر نمی افتاد.
یزد منطقه ای بسیار گرم و خشک در ایران است که مردم این شهر برای خنک سازی محیط خانه از بادگیرها استفاده کردند.
قبل از اینکه کولرهای برقی در بازارها به فروش برسد مردم از این روش برای خنک سازی خانه ها استفاده می کردند.
بادگیر یا برج هایی که بر روی دهانه معدن ها و انبارها قرار می گرفتند ریشه در تمدن ایرانی است.
بهتر است بگوییم که اساس کولرهای آبی از همین بادگیرها سرچشمه گرفته است.

حسن بازدید : 39 پنجشنبه 06 آذر 1399 نظرات (0)

در این مقاله به بررسی کمات روی مایکروفر پرداخته ایم:

Start/quickstart: با فشار دادن این دکمه روی مایکروفر می توانید برنامه های پخت غذا که از قبل تنظیم شده اند را اجرا کنید.

 

Stop/cancel: به منظور توقف برنامه پخت غذای فعال و در حال اجرا این دکمه را فشار دهید.

 

Auto-reheat: یکی از دکمه های روی مایکروویو که در برخی از برندها وجود دارد، auto reheat می باشد. با این دکمه می متوانید وزن غذا را مشخص کنید تا مدت زمان لازم برای گرم شدن آن نمایش داده شود.

بیشتر: مایکروفر با غذای ما چکار می کند؟

Auto defrost: یکی از کاربردهای مایکروویو، گرم کردن غذاهای یخ زده می باشد. برای یخ زدایی مواد غذایی می توانید از دکمه auto defrost استفاده کنید. برای استفاده از این دکمه کافیست وزن غذا را مشخص کنید تا زمان گرم شدن به طور خودکار تنظیم گردد.

 

Defrosting: اگر این دکمه را روی مایکروفر مشاهده کردید به معنای یخ زدایی از مواد غذایی می باشد. البته لازم به ذکر است که یخ زدایی با این دکمه به صورت خودکار نیست. پلن های یخ زدایی در مایکروفر با برندهای مختلف متفاوت می باشد. بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید تا پلن یخ زدایی را انتخاب و اجرا نمایید.

 

Persian cook/steam cook: این دکمه برای بخار پز شدن غذا کاربرد دارد

 

Function dial: از دیگر دکمه های روی مایکروفر که باید معنای آن را بدانید، دکمه function dial می باشد. با این دکمه می توانید نوع عملکرد پخت را مشخص کنید

 

Control dial: همان طور که از نام این دکمه مشخص است، برای کنترل زمان پخت، میزان حرارت و وزن و طبقه بندی نوع پخت می توان از این دکمه استفاده کرد

 

Micro: دکمه ماکرو بر روی مایکروفر به معنای قرار دادن دستگاه در حالت گرم کردن غذا می باشد. با توجه به دما و ولتاژ به کار رفته برای گرم کردن غذا، ماکرو به 5 حالت تقسیم میشود.

 

معنی دکمه های روی مایکروفرGril: برای گریل کردن غذا می توان این برنامه پخت را انتخاب کرد. گریل یکی از بهترین دکمه های روی مایکروفر می باشد که بخاطر نوع حرارت دهی آن، نوعی خطوط قهوه ای روی غذا ظاهر می شود و اصطلاحا غذا گریل خواهد شد.

 

با توجه به اینکه gril1 را انتخاب می کنید یا سطح 2 و 3 ، درجه حرارت و مدت زمان پخت متفاوت خواهد بود. به طوریکه در gril1 حرارت زیاد و مدت زمان کوتاه در نظر گرفته میشود. برای اطلاع از مشخصات گریل در هر سطح بهتر است دفترچه راهنمای مایکروفر را مطالعه کنید

 

Combi: یکی از کلمات روی مایکروفر که ممکن است با آن برخورد داشته باشید، combi می باشد. البته این دکمه روی تمام مایکروفرها وجود ندارد. مایکروفرهایی که این ویژگی را دارند، با انتقال حرارت به پخت غذا کمک می کنند. combi دارای انواع مختلفی می باشد. به عنوان مثال در combi 1 مایکروفر پخت غذا با امواج مایکروفر و گریل به طور همزمان انجام میشود.

 

Combi3 ترکیبی از گریل پایین با ماکرو می باشد و در مقابل combi4 گریل بالا و پایین و ماکرو با هم ترکیب میشوند. در این حالت گرم شدن غذا و برشته شدن زیر و روی غذا همزمان با هم صورت می گیرد. Combi5 ترکیبی از ماکرو و کانوکشن می باشد.

 

Convention: معنای این گروه از کلمات روی مایکروفر، تبدیل مایکروهر به فر برقی می باشد. به عبارت دیگر، برای پخت غذاهای خمیری و خشک کردن میوه و همچنین پخت کیک از این حالت استفاده میشود. مایکروفرهایی که این قابلیت را ارائه می دهند، هوای داغ و خشک را برای پخت به کار میبرند.

 

Energy lables: برچسب های انرژی هستند که بر اساس استانداردهای به کار رفته در ساخت دستگاه تعیین می گردند.

 

timemenu : با چرخاندن این دستگیره می توانید مدت زمان پخت غذا را تنظیم کنید. با توجه به اینکه ماکرو را در چه سطحی قرار داده اید باید زمان مناسبی را برای گرم کردن غذا یا پخت آن تعیین کنید. در اغلب مواقع دفترچه راهنمای ماکروفر اطلاعات کافی درباره مدت زمان مورد نیاز برای گرم کردن غذا مشخص میشود.

 

معنی دکمه های روی مایکروویوVegetable steamer: معنی این دکمه روی مایکروفر، پخت سبزیجات با بخار در دستگاه می باشد. البته لازم به ذکر است که این قابلیت در تمام مدل ها مایکروفر وجود ندارد

 

Pizza function: همان طور که از نام این اصطلاح مشخص است، مربوط به پخت پیتزا می باشد. البته لازم به ذکر است که تمام برندهای تولید کننده مایکروفر این قابلیت را ارائه نمی دهند.

 

Container: به معنای ظروف پخت و پز در مایکروفر می باشد. با توجه به نوع مایکروفر ظروف با جنس های خاصی می توان در آنها قرار داد.

 

Flatbed: برخلاف تصور اغلب افراد، تمام مایکروفرها قابلیت چرخش ندارند و اصطلاحا ثابت هستند. این گروه flatbed نامیده میشود.

 

Sensor cook: برای تنظیم خودکار زمان پخت غذا بر اساس نوع و وزن آن کاربرد دارد

 

Cook mode: این دکمه روی مایکروفر ال جی وجود دارد. حالت پخت غذا را با این دکمه تعیین می کنید. برای پخت غذاها با زمان مشخص شده توسط خودتان باید حالت timed cooking را انتخاب کنید. gril cooking و grill combi دو حالت دیگر برای پخت می باشد که قبلا به آنها اشاره کردیم.

 

Invert defrost: در برخی از برندهای مایکروویو مانند ال جی این دکمه وجود دارد. دکمه invert defrost مایکروویو الی جی برنامه مناسبی را برای یخ زدایی غذاهای منجمد تنظیم می کند.

 

Invert cooking: اگر این دکمه را روی مایکروفر مشاهده کردید، به معنای این است که می توانید وزن غذا و نوع مواد را انتخاب کنید و دستگاه برنامه پخت آن را مشخص می کند. این قابلیت و دکمه بر روی تمام برندها وجود ندارد.

 

Invert melt & soften: در برخی از برندها مانند مایکروفر پاناسونیک ممکن است با این دکمه بر روی کنترل پنل آنها مواجه شوید. این دکمه برای نرم کردن مواد غذایی و همچنین ذوب آنها کاربرد دارد.

 

FAN: دکمه fan در مایکروفر کنوود و سایر برندها برای پخش جریان هوا در حالت کانوکشن دستگاه می باشد.
----------------------------

این محتوا را هم از دست ندهید: بررسی تفاوت مایکروفر و توستر

حسن بازدید : 43 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

کارکرد هود خیلی آسان می باشد، با استفاده از فن همه ذرات بخار، دود و مواد غذایی را جمع آوری می نماید و آن را از آشپزخانه خارج می‌کند. سه بخش اصلی برای یک هود وجود دارد: یک سایبان بزرگ جهت تحت پوشش قرار دادن ناحیه پخت و پز، یک فیلتر برای به دام انداختن چربی‌ها و بوها و یک فن برای حرکت هوا. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر هود هوم خانه همراه مان باشید.

برای بسیاری از آشپزخانه‌ها امکان نصب هود بر روی دیوار نیست بدین جهت از هودهای جزیره‌ای استفاده می شود. نصب این مدل هودها بر روی سقف بوده و از فیلتر ذغالی برای تصفیه هوا استفاده می‌شود. این مدل هودها از مکش و قدرت کمتری نسبت به هودهای شومینه ای بر خوردار هستند ولی برای آشپزخانه‌هایی با طراحی نوین یک شگفتی قلمداد می شوند.

تفاوت زیادی که هودهای جزیره‌ای را از هم جدا می کند، این است که آیا آن‌ها دارای کانال هستند یا بدون کانال هستند. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از کدام یک از سبک‌های هود استفاده کنید. انتخاب شما معمولا بر اساس چیزی است که می‌توانید در خانه خود نصب کنید، به ویژه اگر کانال یا دریچه‌های موجود در گاز از قبل تعیین شده باشد.

هودهای کانال‌دار (تهویه) دارای یک فن هستند که تمام هوای داخل و خارج از آشپزخانه را می‌کشند و از طریق یک کانال به بیرون می‌برند. اگر از قبل دریچه‌ای وجود نداشته باشند، برای نصب این هودها باید یک کانال به خانه اضافه کنید، البته این بستگی به طرح خانه دارد. این یک پروژه جدید است که می‌تواند هزینه زیادی در برداشته باشد.

هود بدون کانال (دوباره گردش) بهتر یا بدتر نیست، فقط کار آن متفاوت است. هود جزیره‌ای بدون کانال شما را از شر هوای گرم خلاص نمی‌کند، بلکه به جای آن که بوها را از آشپزخانه بیرون ببرد، کربن فعال یا فیلتر زغال چوب، بو و چربی‌ها را به دام می‌اندازد و دوباره هوا را به آشپزخانه منتقل می‌کند. ناکامی این هود این است که هوا دوباره به خانه منتقل می‌شود، این به این معنی است که این هودها نمی توانند به خنک کردن آشپزخانه کمک کنند. مزیت این هودها این است که می توانید آن‌ها را در هر کجایی بدون در نظر گرفتن وجود فن‌ها نصب کرد.

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 403
  • بازدید سال : 3,487
  • بازدید کلی : 18,356